02:53|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1400 - 12:08
کد خبر: 16958
یادداشت:

بی توجهی به معضل حاشیه نشینی

حاشیه نشینی ،کلانشهر ارومیه با این معضل که خواستگاه بروز انواع آسیب های اجتماعی نیز است، دست و پنجه نرم می کند و نیاز شدیدی به رسیدگی مسئولان مربوطه دارد.
بی توجهی به معضل حاشیه نشینی

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، حاشیه نشینی ، واژه ای که مملو از تلخی ها ، درد ها و مشکلات فراوانی است که نیاز مبرمی به رسیدگی مسئولان مربوطه دارد اما حتی با توجه به شرایطی که حاشیه نشینی در کلانشهر ارومیه به وجود آورده است ، همچنان شاهد بی توجهی مسئولان به آن هستیم.

شواهد حاکی از این می باشد که فقط مسئولان مربوطه ، مطرح کردن این موضوع را بلدند و وقتی پای عمل به میان می آید ، فراموش می کنند چه وعده هایی داده اند.

البته این بی توجهی ها می تواند مشکلات اجتماعی و فرهنگی زیادی را به وجود آورد و باعث قبح زدایی از معضلاتی مثل بزهکاری ، کودکان کار ، فقر فرهنگی و اعتیاد شود. بی شک یکی از خاستگاه های اولیه بروز آسیب های اجتماعی همین حاشیه نشینی می باشد.

مطرح کردن این موضوع تبدیل به عادت شده است از بس که هر چه گفته شد ، مورد بی توجهی قرار گرفت. ولی همچنان به امید اندکی سامان دادن به این موضوع باز هم صدای اعتراض حاشیه نشینان را به گوش مسئولان می رسانیم.

افزایش جمعیت در ارومیه باعث شده است که تعداد حاشیه نشینان در کلانشهر افزایش یابد ، از سویی دیگر مهاجرت جوانان که در جست و جوی کار به شهر می آیند، نیاز به مسکنی برای زندگی دارند اما قیمت های نجومی مسکن باعث می شود مجبور به ساکن شدن در حومه شهر شوند و همین موضوع مزید بر علت  افزایش حاشیه نشینی می شود.

وعده هایی که داده می شود فقط برای امیدوار کردن مردم است چون آنچه شاهد آن هستیم ،روز به روز افزایش این معضل  و به سر انجام نرسیدن وعده هایی که تمامی مسئولان داده اند می باشد.

 
در پایان باید گفت که با اندکی توجه به معضل حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی وارده بر جامعه ، می توان بر این نا بسامانی، سامان داد و در ایجاد ثبات و آرامش در شهر ارومیه قدم بزرگی برداشت.

این قدم بزرگ مسئولان می تواند با اعطای وام و تسهیلات نوسازی یا تهیه مسکن در داخل شهر تحقق یابد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید