14:48|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1400 - 11:29
کد خبر: 16956
یادداشت:

نگرانی شهروندان از آلودگی های عفونی مراکز واکسیناسیون

در این روزها که تکاپوی مردم در مراکز واکسیناسیون هرروز بیشتر از دیروز می شود، گزارشاتی مبنی بر آلودگی های عفونی که این مراکز ایجاد کرده اند و زباله های عفونی که این مراکز تولید می کند، هستیم.
نگرانی شهروندان از آلودگی های عفونی مراکز واکسیناسیون

سرویس اجتماعی باریش نیوز،در این روزها که هر دم و بازدم انسان جامعه امروز، وابسته به رعایت تک به تک نکات و پروتکل های بهداشتی است و هرگونه عدم رعایت آن با آسیب های جسمی و روحی فراوانی برای تعداد زیادی از مردم همراه خواهد بود. 

با توجه به حساسیت مباحث سلامتی- بهداشتی در نسل معاصر، باید در جهت قرار دادن دستورعمل های بهداشتی در سبک زندگی خود قدم های محکم تری برداریم تا از شیوع هرچه بیشتر این ویروس جلوگیری کرده و به زندگی روزمره و معمول خود قبل از این ویروس بازگردیم.

با این همه در این روزها که شاهد افزایش آمار واکسیناسیون در سطح استان هستیم، متاسفانه تولیدات زباله های عفونی و بهداشتی نیز در سیر صعودی خود قرار گرفته اند. آمار تولیدات زباله های عفونی رهاشده آن در سطح شهر بسیار بالاست و این امر نگرانی هایی را با خود در پی داشت. 

خبر بد این روزها این است که حجم زیادی از این آلودگی ها از مراکز واکسیناسیون نشات گرفته است و این موضوع امری کاملا نامطلوب است. تولیدات زباله های عفونی توسط این مراکز و رهاسازی این زباله ها در اطراف همین مراکز باعث شده صدای گلایه مردم به گوش رسانه ها رسیده و نیاز به انعکاس این جنس خبر ها در رسانه ها افزایش یابد. 

تجمع ها و ازدحام های متعدد و به دور از پروتکل هایی که در این مراکز ایجاد می شد تا به امروز رسانه ای شده بود و خیل عظیمی از نارضایتی ها رقم زده بود و امروز با توجه به این حجم از تولیدات زباله های عفونی و عدم رعایت دستور عمل های گند زدایی و دفع پسماندهای بیمارستانی توسط این مراکز مشکلاتی را رقم زده است که پیامد های مطلوبی را به ارمغان نخواهد آورد.

تسریع انتقال بیماری ها و آلودگی ها از عوامل اولیه گسترش زباله های عفونی و بیمارستانی است که هرچه زودتر باید برای آن تدبیرات لازم را رقم زد. 

از مسئولین مربوطه انتظار می رود با نظارت دقیق بر این موضوع از رهاسازی زباله ها در سطح شهر جلوگیری کرده و با ایجاد تمهیدات لازم برای مثال قرار دادن سطل های زباله های مخصوص در برد چند صد متری این مراکز از گسترش آن پرهیز کنند و در جهت شکست این بیماری قدم های محکم تری بردارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید