09:19|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1400 - 12:44
کد خبر: 16951
یادداشت:

کم سوادی نسل آینده معلمان را نگران کرده است

در این روزها که ثانیه به ثانیه به بازگشایی سال تحصیلی نزدیک می شویم و دغدغه ها و مشکلات این قشر از جامعه بیشتر در خبر ها و مطبوعات نمود پیدا خواهد کرد.
کم سوادی نسل آینده معلمان را نگران کرده است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به نزدیکی بازگشایی مدارس و شرایط ویژه ای که شیوع و همه گیری کرونا برای معلمان و دانش آموزان ایجاد کرده است، مشکلات فراوانی دامان این قشر مهم و تاثیر گذار در آینده را گرفته است. 

در این بلبشوی بازگشایی مدارس به صورت حضوری و غیر حضوری و حتی نیمه حضوری که در دستور کار امسال وزارت آموزش پرورش قرار گرفته است شاهد مشکلات و نگرانی هایی هستیم که گریبان اولیا و مدرسان را گرفته است. 

با توجه به تعطیلی 18 ماهه حوزه های آموزشی در کشور و سازوکار تدریس های آنلاین و مجازی که در این مدت در دستورکار مدارس قرار گرفت شاهد آسیب های بسیاری بودیم که سد راه آموزش دانش آموزان کشور شد و قطعا این امر به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود و مطلوب واقع نخواهد شد.

از سویی کاهش بار علمی دانش آموزان در این دو سال باعث نگرانی معلمان مدارس شده و در پی روش های جایگزین برای جبران تمام کاستی هایی که در تدریس آنلاین این دو سال گذشت دارند و سعی در جبران کاهش بار علمی و سواد دانش آموزان دارند و با کشمکش های ذهنی و روانی زیادی رو به رو هستند. 

طبق شواهد در این دو سال با کاهش نمرات و تنبلی دانش آموزان در حوزه آموزش هستیم و همین موضوع تبدیل به معضلی برای معلمانی شده که خود را برای تدریس حضوری آماده میکنند و بستر های لازم را برای ارتقاء پایه دانش آموزان مهیا نمی بینند. 

برخی مدارس نیز برای جبران این کاستی ها در طول تابستان سعی در برگزاری کلاس های تقویتی بودند که با توجه به شیوع کرونا تمام تلاش ها به سنگ خورد و نتیجه مطلوبی را رقم نزد. 

در این چنین شرایطی از مسئولین درخواست می شود راه را برای آموزش های خلاقانه و جدا از تدریس های مرسوم معلمان باز کنند و در این مسیر یاری گر ایده ها و دستور عمل های خلاقانه معلما در این رابطه باشند چرا که نتیجه این فرآیند قطعا مسرت بخش خواهد بود و از هرگونه ضربه و آسیب به سطح علمی و سوادی جامعه فردا جلوگیری خواهد کرد.

فائزه اکبرنژاد

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید