14:01|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1400 - 11:08
کد خبر: 16949
یادداشت:

کمرمردم زیر بار هزینه های سرسام آور درمان کرونا خم شد

این روزها شیوع ویروس منحوس کرونا در خانواده‌ها نیز چالش جدی است و گاه در یک خانواده چند نفر با هم درگیر و بستری می‌شوند هر چند بیمه‌ها بارها خبر از پوشش هزینه‌های بیماران را داده‌اند اما وقتی پای درد دل مردم می‌نشینیم مشخص می‌شود مشکلات همچنان پا روی گلوی بیماران گذاشته و هر روز عرصه را تنگ‌تر می‌کند.
کمرمردم زیر بار هزینه های سرسام آور درمان کرونا خم شد


سرویس اجتماعی باریش نیوز، ادامه بحران کرونا در آذربایجان غربی از یک سو با خستگی کادر درمان و از سوی دیگر با فشار روحی و اقتصادی بر مردم به خصوص قشر کم درآمد همراه شده است
در کنار مشکلات درمانی ناشی از کرونا مسائل اقتصادی برای درمان این بیماری نیز گریبان خانواده‌ها را گرفته است.

در شرایطی که بسیاری از بیمارستان‌های دولتی پر از بیماران کرونایی بوده و فهرست انتظار مراجعه‌کنندگان به مراکز تصویربرداری طولانی است، بیماران ناگزیر برای درمان، به بخش خصوصی کشانده می‌شوند و دقبقا همانجا با هزینه های سرسام آور کرونا روبرو می شوند. هزینه‌های سنگین درمان کرونا از انجام یک تست ساده تا بستری در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها در اوج‌گیری دوباره بیماری، دردسرساز شده است

کرونا یا همان کووید ۱۹ علاوه بر مشکلات روحی و روانی، وضعیت اقتصادی مردم را هم به خطر انداخته و و در این میان هزینه های درمان دغدغه اصلی کسانی است که به این بیماری مبتلا می‌شوند.

برخی از داروهای درمان کرونایی بسیار گران است و تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار نمی گیرد که این موضوع نگرانی مردم را با توجه به وضعیت بد اقتصادی در پی داشته است.

درباره هزینه‌های درمان کرونا نقل قول های فراوانی از سوی بیماران وجود دارد؛‌ آنقدر بازه این هزینه ها گسترده است که بسیاری نه از هراس ابتلا به ویروس که از بیم هزینه‌های کمرشکن آن سعی در مراقبت از خود دارند. بسیاری از مخاطبین  با اشتراک‌گذاری تجربه شخصی‌شان پیرامون هزینه‌های درمانی از نبود تعرفه‌ای مشخص در این خصوص گلایه دارند.

هزینه‌های درمان کرونا به وضعیت بیمار و پیشرفت بیماری ارتباط دارد و هر چه بیمار بد حال تر باشد و نیاز به درمان‌های تخصصی وجود داشته باشد باید هزینه بیشتری هم پرداخت کند.
این روزها بیشتر از همیشه برای گروه زیادی از مردم در ایران ملموس‌تر از همیشه شده است. شنیده می‌شود برخی به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمان خود با ایزوله شدن در خانه به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند.

با بروز مشکلات اقتصادی فراوان در سالهای اخیر بخصوص از سال گذشته تاکنون، مردم قادر به پرداخت هزینه های درمانی را ندارند و متاسفانه کرونا هم فقیر و غنی نمی شناسد. البته به دلیل دسترسی به امکانات بهداشتی بیشتر قشر غنی کمتر به این بیماری مبتلا می شوند و این قشر فقیر است که با ابتلای بیشتر به این بیماری از پس هزینه های کمرشکنی که امروز نظام درمان تقدیم آنها می کنند عاجزند.

شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید