13:15|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1400 - 12:38
کد خبر: 16945
یادداشت:

کلافگی مردم از گرانی تلفن همراه در شرایط کرونایی

با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید ، نیاز دانش آموزان و معلمان به تهیه تلفن همراه و استفاده از فضای مجازی روز به روز افزایش می یابد.
کلافگی مردم از گرانی تلفن همراه در شرایط کرونایی

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، شیوع بیماری کرونا نیاز دانش آموزان و معلمان را به آموزش مجازی افزایش داد و تدریس ها به صورت آنلاین آغاز شدند ، این اتفاق برای کشور هایی که سال ها از آموزش مجازی استفاده میکردند و از سیستم های هوشمند بهره می بردند راحت بود و با برنامه ریزی های جدیدتر توانستند دو سال تحصیلی مجازی را به راحتی سپری کنند.

آموزش مجازی در ایران هم ، با تلاش فراوان معلمان و دانش آموزان و مسئولین مربوطه راه اندازی شد اما چون تا قبل از شیوع این بیماری تدریس آنلاین در ایران راه اندازی نشده بود با مشکلات فراوانی رو به رو شدیم که بعد از گذشت دو سال همچنان برخی از این مشکلات از بین نرفته و گریبان گیر آموزش دانش آموزان و تدریس معلمان شده است.

از مهم ترین مشکلات آموزش آنلاین شاید دسترسی به تلفن های همراه و کامپیوتر باشد، از یک سو قیمت بالای گوشی و سیستم ها و از طرف دیگر دسترسی به اینترنت و فضای مجازی باعث ایجاد این مشکلات شده است.

در این دو سال با نوسانات قیمت ارز ، شاهد افزایش قیمت انواع تلفن همراه بوده ایم ، با هر بار افزایش ارز ، قیمت گوشی تلفن همراه افزایش یافته اما هیچ وقت با کاهش نرخ ارز ، قیمت گوشی ها کاهش نیافته و با همان قیمت باقی مانده.

برخی از فروشندگان از این شرایط به نفع خودشان سوء استفاده می کنند و به جای فروش گوشی های اصل ، گوشی های تقلبی را به نام گوشی اصل به دست مشتری ها می رسانند که اگر کسی قبلا اصل آن را ندیده باشد متوجه تقلبی بودن آن نمی شود ، این فروشندگان با پایین گفتن قیمت گوشی ها مشتری را برای خرید وسوسه می کنند تا قانع شوند که تخفیف داده شده و خریداری کنند ، اما بعد از مدت کمی استفاده متوجه تقلبی بودن آن می شوند.

مسئولان موظف هستند در بازار ، بین وارد کنندگان و فروشندگان تعادل ایجاد کنند ، آنها با تعیین مبلغ مشخصی در گمرک برای وارد کنندگان تلفن همراه و رایانه و نظارت به فروش در بازار می توانند اندکی به این شرایط سامان دهند.

به گفته شهروندان، با مراجعه به اکثر فروشگاه های تلفن همراه ، شاهد افزایش قیمت ها هستیم که با شروع سال تحصیلی این افزایش قیمت ها باعث ایجاد معضل عدم توان خرید برای معلمان و دانش آموزان شده است و باعث شده است به جای فکر به درس و آموزش ، به فکر تهیه تلفن همراه و فراهم کردن اینترنت برای استفاده از فضای مجازی هستند که این موضوع خود مزید بر علت آسیب به آموزش کشور و تحصیل شده است.
 
در پایان انتظار می رود مسئولان بیشتر به این اوضاع توجه کنند و رسیدگی های خود را برای سامان دادن به بازار افزایش دهند تا در این شرایط اقتصادی حاکم در جامعه ، فشار خرید گوشی و نگرانی برای تدریس فرزندانشان هم به این شرایط اضافه نشود و فشار نیاورد از مسئولان مربوطه آموزشی انتظار داریم بیشتر به برنامه شاد و حال و روز ئانش آموزان و معلمان توجه کنند و اوضاع نا بسامان را اندکی سامان دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید