07:55|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1400 - 11:56
کد خبر: 16944
نگرانی اولیای دانش آموزان از بازگشایی مدارس؛

آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس چه تمهیداتی را در نظر گرفته است؟

این روزها با انتشار اخباری مبنی بر واکسیناسیون دانش آموزران از دو هفته آینده بحث بازگشایی مدارس از آبان ماه نقل هر محفلی شده است و در این میان مهم ترین سوالی که ذهن والدین دانش آموزان را به خود درگیر کرده این است که واکسیناسیون به معنای پایان کرونا نیست پس ما چگونه و با چه اطمینانی فرزندان خود را راهی مدرسه کنیم و اگر واقعا قرار باشد که مدارس کشور دایر شوند، چه اقدامات و تمهیدات لازمی از سوی آموزش و پرورش برای سلامت دانش آموزان در نظر گرفته شده است؟
آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس چه تمهیداتی را در نظر گرفته است؟

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در این میان نیز از زمانی که مدارس به خاطر کرونا بسته شده است، بچه‌ها آسیب‌های جدی دیدند و همه معتقد هستند که بازگشایی مدارس به نفع هم جامعه و هم خانواده‌هاست اما بسیاری بر این باورند که وزارت آموزش و پرورش باید حتی بعد از واکسیناسیون دانش آموزان تمامی پیش‌بینی ها و استلزامات بازگشایی مدارس را در نظر بگیرد چرا که بسیاری از مدارس کشور از استانداردهای لازم جهت تهویه هوا و... برخوردار نمی باشد. و آیا مدارس می‌توانند با یک برنامه‌ریزی بسیار جامع و دقیق،دانش آموزان را پذیرا باشند؟

متاسفانه تعطیلی مدارس بعد از کرونا، پیامدهای سنگینی در پی داشته است که افزایش افسردگی و افت تحصیلی یکی از از عوارض آن است. اکنون با گذشت ۱۸ ماه از اپیدمی کرونا و سرعت گرفتن واکسیناسیون، قرار است مدارس به تدریج باز شوند، تصمیمی سخت که نیازمند برنامه ریزی دقیق و سرعت عمل در گسترش واکسیناسیون است.


متاسفانه عمده کلاس‌های مدارس سراسر کشور از تهویه مناسبی برخوردار نیستند به همین خاطر باید تمهیداتی نیز برای ارتقای سرویس‌های بهداشتی مدارس و تهویه مناسب آنها در نظر گرفته شود که برای همه مدارس لحاظ نشده است. در مجموع نکات بسیاری وجود دارد که اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم، برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آتی باید بازنگری جدی از سوی وزارت آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

امسال نیزسال تحصیلی دوباره در روز‌های کرونایی آغاز می شود و امیدواریم که چالش‌های سال گذشته در دست و پنجه نرم کردن با این ویروس منحوس و آموزش در فضای مجازی، تجربه‌های لازم را در اختیار  مسئولان ذیربط قرار داده باشد تا امسال بهتر از سال گذشته برای دانش آموزان این مرز و بوم رقم بخورد.

سخن آخر اینکه،رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش تراکم دانش‌آموزان در کلاس، مدت زمان کمتر کلاس‌ها و دفعات حضور در مدرسه از جمله مواردی است که در بازگشایی مدارس باید مورد توجه قرار ‌گیرد تا دیگر خانواده ها دغدغه و نگرانی از بازگشایی مدارس نداشته باشند و با خیالی آسوده فرزندان خود را راهی مدرسه نمایند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

اکبر عسکری
1400/06/25 - 16:48

من تا اطمینان حاصل نکنم فرزندم را به کلاس نمیفرستم