04:02|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1400 - 11:16
کد خبر: 16943
یادداشت:

رودخانه شهرچای میزبان پسماندهای شهری

در این روزها شاهد حجم زیادی از پسماند شهری هستیم که در حاشیه رودخانه شهرچای جا خوش کرده است و چهره شهر را به بازی گرفته و با خود نارضایتی هایی را به همراه داشته است.
رودخانه شهرچای میزبان پسماندهای شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به همه گیری کرونا در استان، تمام تفریحات مردم در مکان های باز و سرسبز خلاصه می شود که همین امر باعث شده حجم زیادی از پسماند در این مکان ها تولید و در طبیعت رها شود.

رودخانه شهرچای که در امتداد شهر ارومیه بستر گسترانده و محل تفریح خیل عظیمی از مردم ارومیه است این روزها با پسماندهای شهری زیادی روبه رو است که راه تنفسش را بسته و هر چه بیشتر به زیست طبیعی این رودخانه که می توان به آن نسبت مایه حیات شهر را داد، آسیب می رساند. 

پسماندهای حاشیه رودخانه شهرچای از پلاستیک گرفته تا زباله های عفونی مثل ماسک و یا حتی زباله های کشاورزی اعم از فضولات حیوانی که به واسطه چرای غیر عادی گوسفندان در این رود حجم آن ها به شدت بالا رفته، پوشیده شده است. 

این پسماندها با افزایش آمار بیماری ها و آلودگی ها در محل تجمع و تفریح تعداد زیادی از شهروندان، می تواند مشکلات فراوانی را ایجاد کند که مطمئنا نتیجه مطلوبی را با خود به همراه نخواهد داشت. 

با تعاریف رایج از پسماند و زباله شهری می توان متوجه شد که حضور این جنس زباله ها در پارک های شهر و در حاشیه آب جاری رودخانه شهرچای به هیچ عنوان خبر خوبی نیست و با عدم رهاسازی زباله ها توسط شهروندان و رسیدگی دقیق و پاکسازی این رودخانه از زباله توسط متصدیان شهرداری می توان این معضل را به راحتی حل کرد و از آسیب هرچه بیشتر به چهره شهر جلوگیری کنند و در جهت حفظ زیباسازی شهر قدم های محکم تری بردارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید