09:40|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 23 شهریور 1400 - 11:11
کد خبر: 16936
یادداشت:

مدارس مجازی بازار نوشت افزار را به کما برد

صنف لوازم التحریر از جمله اصنافی است که در دوران کرونا آسیب دید در حالی‌که هرساله با آغاز سال تحصیلی جدید، بازار نوشت‌افزار داغ بود و دانش‌آموزان شور و هیجان خرید لوازم تحریر داشتند و والدین نیز در فکر تأمین نوشت‌افزار فرزندان بودند و در واقع ماه مهر دیگر برای دانش آموزان رنگ و بوی گذشته را ندارد و این ماه مهربانی انگار دیگر برای دانش آموزان و فروشندگان لوازم التحریر نامهربان شده است.
مدارس مجازی بازار نوشت افزار را به کما برد

سرویس اقتصادی باریش نیوز، فروشندگان لوازم‌التحریر در این دو سال بازار کسادی داشتند. با شیوع کرونا و همه‌گیری آموزش مجازی عملا تقاضا برای خرید نوشت آفزار آن قدر پایین آمده که به گفته فروشندگان لوازم‌التحریر همین که هنوز چراغ مغازه روشن است شانس آورده ایم البته نباید از این نکته غافل ماند که بسیاری از این صنف نیز به دلیل رکود بازار مجبور به تعطیلی همیشگی شدند.

تعطیلی مدارس و مجازی شدن آموزش‌ها از یک سو و پایین کشیدن کرکره واحدهای صنفی غیرضرور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صنف لوازم تحریر و نوشت افزار ارومیه  را در تنگنا قرار داده به طوری که فعالان این بخش معتقدند اگر حمایت های دولت از این بخش قوت نگیرد ورشکستگی دامن گیر آنها خواهد شد.

از زمان شیوع کرونا عملا کاروکاسبی این صنف رسما تعطیل شد و با رکود جدی روبرو شد چرا که، دیگر تبلت جای دفتر و کتاب را گرفت.

متاسفانه  این روزها رکود شدیدی در بازار لوازم التحریر حاکم است، زیرا بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور و بسته شدن مدارس و دانشگاه‌ها تقاضا برای خرید به شدت کاهش یافته است.

ویروس کرونا هنوز در کشور جولان می دهد و امسال نیز مدارس همچون سال گذشته به صورت آنلاین و مجازی برگزار خواهد شد و به همین دلیل خانواده ها آن قدری که باید برای خرید لوازم التحریر دانش آموازن هزینه نمی کنند و شهریورماهی که هر سال پر از رونق برای صنف لوازم التحریر بود هم سال گذشته و هم امسال با رکود جدی مواجه شده است.

البته ناگفته نماند که افزایش قیمت ها نیز در این تصمیم گیری از سوی والدین بی تاثیر نبوده چراکه با گران شدن اقلام و کالاها و لوازم التحریر توان خرید مردم نیز کاهش یافته است.

سخن آخر اینکه، در هر صورت دو سالی است که به علت کرونا خبری از صدای زنگ مدرسه و شور و شوق و هیاهوی دانش آموزان در مدرسه نیست و این سکوت، سکوتی آزاردهنده می باشد و شور و شوق بچه ها و رونق صنفی که وابسته به باز شدن مدارس است را کم کرده است، به هر حال فعلا مشخص نیست تا چه زمانی با کروناخواهیم بود و چه زمانی مدارس باز می شود اما آنچه مسلم است اینکه صنف لوازم التحریر با رکود جدی مواجه شده و نیازمند توجه و حمایت مردم و دولت است.

شیرین شریفی
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید