10:42|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 22 شهریور 1400 - 13:22
کد خبر: 16934
یادداشت:

واکسیناسیون به معنای پایان کرونا نیست

کرونا ، ویروس منحوسی که نزدیک به دوسال است کل جهان را درگیر خود کرده و دانشمندان و محققان ماه ها در تلاش کشف درمان و واکسنی برای بیماری بوده اند که در نتیجه کشف واکسن ، این روز ها با شروع واکسیناسیون سراسری ، سوال هایی مطرح می شود که آیا با تزریق واکسن کرونا پایان می یابد ؟ آیا بعد از تزرق دیگر نیازی به زدن ماسک نیست ؟
واکسیناسیون به معنای پایان کرونا نیست

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، مدتی است که برخی از کشور ها شروع به ساخت و تزریق واکسن کرده اند که کشور ما هم از این قضیه مستثنی نیست . بالاخره بعد از تلاش‌ بسیار واکسن این بیماری کشف و ساخته شد تا مردم بتوانند تا حدودی خود را در برابر این بیماری ایمن سازند.

در کشور ما با تعیین رده بندی سنی شروع به تزریق واکسن از سنین بالا و حساس کرده اند و این روز ها با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی و با هدف بازگشایی و حضوری کردن مدارس ، شروع به تزریق واکسن به دانشجوها و اساتید و معلمان کرده اند تا از آذر ماه آموزش حضوری را آغاز کنند.

اما سوال اینجاست که با تزریق واکسن دیگر به کرونا مبتلا نمی شویم ؟ اگر واکسن بزنیم دیگر نیازی به زدن ماسک نیست ؟ بعد از واکسیناسیون کرونا تمام می شود ؟ باید گفت که خیر ، واکسینه شدن فقط برای افزایش دفاع سیستم ایمنی بدن است نه محافظت قطعی در برابر ابتلا به کرونا.

شاید هیچ وقت کسی باور نمی کرد که با پیشرفت تکنولوژی در عصری که جهان روز به روز شاهد کشف علم جدید است این ویروس بتواند این چنین پیشرفت کند و کل جهان را درگیر کند و نزدیک به دو سال طول بکشد و هیچ درمان قطعی نیز برای آن یافت نشود.

همه گیری این ویروس باعث شد بسیاری از افراد مثل کادر درمان و شغل های در معرض بیماری و یا خانواده هایی که رعایت می کردند ، مدت ها از دیدار خانواده خود محروم بمانند و برای حفظ جان خود و عزیزانشان رفت و آمد نکنند.

اما برخی نیز با شکایت از افسردگی و طولانی شدن در خانه ماندنشان ، به قرنطینه پایان داده و به جمع دوستان و خانواده هایشان باز گشته اند و دوباره مهمانی و جمع شدن هایشان را شروع کردند بدون توجه به قدرت یافتن بیماری و افزایش احتمال درگیری به این بیماری. 

علاوه بر آسیب جانی که از ابتلا به این بیماری بر مردم وارد شد ، آسیب های روانی و استرس های بسیار زیادی بر خانواده ها هم تحمیل شده است.

در این میان، شایعات فروانی را می شنویم , از جمله اینکه با تزریق واکسن ممکن است جان خود را از دست بدهیم، معلوم نیست چه هدفی پشت تزریق واکسن ها وجود دارد ، مهم تر از همه این شایعات ، سوالی که ذهن بسیاری را مشغول کرده این است که چرا بعد از تزریق واکسن همچنان باید پروتکل ها را رعایت کنیم و ماسک بزنیم ؟

باید به این افراد گفت با پذیرش همچین ریسک بزرگی فقط جان خود و خانواده و عزیزانشان را به خطر می اندازند و زمان پایان این بیماری را طولانی تر می کنند.

در پایان روی سخن با مردم است که بیشتر رعایت کنند تا هر چه زودتر از شر این ویروس منحوس رهایی یابیم و به زندگی عادی خود باز گردیم.
از مسئولان هم انتظار می رود با ایجاد محدودیت های بیشتر و وضع قوانین و رسیدگی به واکسیناسیون در تحقق این امر تلاش کنند .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید