15:22|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 22 شهریور 1400 - 12:59
کد خبر: 16933
یادداشت:

سرعت، بهانه ای اشتباه برای تخلیه انرژی و فشار روانی جوانان

بر اساس نظر بسیاری از روانشناسان میل و علاقه نسل جوان امروز به سرعت از تمام فشارها و مشکلات روحی و روانی آنها سر چشمه می گیرد که میل به برون فکنی و تخلیه انرژی را در آن ها تقویت می کند و به مشکلات زیادی در این رابطه دامن می زند.
سرعت، بهانه ای اشتباه برای تخلیه انرژی و فشار روانی جوانان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در این روزها که بار فشار مشکلات بر دوش اقشار مختلف جامعه حس می شود و هر بار تلنبار شدن این مشکلات کمر خانواده های زیادی را خم می کند. در این تقابل های تلخ مشکلات اجتماعی و اقتصادی، شیوع کرونا هرچه بیشتر به این مشکلات دامن زد و خانواده های زیادی را با خود به بازی مرگ کشاند. در این میان که حتی کودکان و نوجوانان جامعه برخلاف میل والدین شان فشارهای زیادی را متحمل می شوند، سرعت و قانون شکنی تبدیل به تنها راه فرار جوانان و نوجوانان امروز می شود.

میل به سرعت، هیجان و قانون شکنی از گره های رفتاری جوانان امروز است که نیاز به بررسی های دقیق و کارشناسانه دارد. به صورت کلی این امیال در جوانان و نوجوانان امروز از میل به تفریح این قشر می آید اما با توجه به افزایش سرعت رانندگان سطح شهر و البته افزایش تصادفات خودرویی در سطح استان می توان گفت که این امر به موضوعی قابل توجه تبدیل شده است و نیاز به رسیدگی به این موضوع را بیشتر کرده است.  

افزایش قانون شکنی های جوانان ، افزایش سرعت رانندگان در سطح شهر، عدم رعایت قوانین راهنمایی رانندگی به بهانه تفریح، مشکلات بزرگ و کوچک بسیاری را برای شهروندان ارومیه ای رقم زده است.

این جنس فعالیت ها با درصد بالایی از خطرات مالی و جانی همراه است که گویی این امر در اولویت هیچ مسئولی نیست. تخلیه انرژی و بار منفی این روزهای جامعه بهانه ای شده برای بی دقتی های رانندگی و آمار بالای تصادفات شهری و جاده ای. 

این امر نیازمند رسیدگی های دقیق و بررسی های روان شناختی و جامعه شناختی بسیاری است که در جهت حل هرچه بیشتر آسیب های روانی و روحی شهروندان که ثمره تمام فشار های جامعه به آنهاست، کمک شایانی به عمل خواهد آورد.

فائزه اکبرنژاد

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید