02:41|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1400 - 13:48
کد خبر: 16929
یادداشت:

سرازیر شدن آب جوی ها در کف خیابان / معضل شهروندان ارومیه ای

وقتی در شهر ارومیه قدم می زنیم ، بر روی زمین، داخل جوی های آب و ... زباله هایی رو مشاهده می کنیم که به دلیل بی توجهی شهروندان بر روی زمین رها شده و اصلا توجهی به سطل زباله های آن محل نشده است .رها کردن زباله در کانال‌ها و جوی‌های آب از عادت های غلط شهروندان ارومیه به شمار می رود که باعث مسدود شدن جوی‌ها و همچنین جلوگیری از دفع آب‌های سطحی می‌شود.
سرازیر شدن آب جوی ها در کف خیابان / معضل شهروندان ارومیه ای

سرویس اجتماعی باریش نیوز : در بیشتر مواقع شاهد آن هستیم که شهروندان اگر زباله ای داشته باشند و در نزدیکی خود سطل زباله ای برای انداختن آن پیدا نکنند بدون لحظه ای تامل زباله های خود را بر روی زمین می ریزند و باعث ایجاد بوی نامطبوع و جذب حشرات وحیواناتی همچون گربه و موش می شوند که آشغال ها را پخش کرده و فضای بیشتری را آلوده می کنند.

تجمع زباله ها در داخل جوی ها و مسدود کردن راه جاری شدن آب ها ، باعث سرریز شدن آب شده و موجب انتشار بیماری ها و آلودگی به کف خیابان ها و تشدید بوی نامطبوع و منجر به راکد ماندن آب و لجنی شدن آن می شود که این معضل مزید بر علت اعتراض مردم و نارضایتی آنها شده است.

در این میان باید گفت که جوی های آب ، نباید تبدیل به سطل زباله هایی شوند که هر کسی هر زباله ای که در دست داشت به راحتی در آن پرت کند، بلکه باید این فرهنگ سازی و اطلاع رسانی ها انجام شود که بودن زباله در سطح شهر نه تنها باعث ایجاد آلودگی و انتشار بیماری می شود ، بلکه از زیبایی شهر نیز می کاهد زیرا وجود زباله در جوی ها عامل اصلی سرریزشدن آنها و بسته شدن خیابان ها می باشد.

در پایان روی سخن هم با مسئولان شهری است و هم با شهروندان که بیشتر به بهداشت و نظافت شهری ارزش قائل باشند و در حفظ آن بکوشند که با گذر زمان شاهد بیماری های بیشتری نباشیم و شهرمان به همان صورت زیبایی خود را حفظ کند.
فرهنگ سازی های به جا و درست و همچنین نظارت به این مسئله می تواند بسیاری از مشکلات این معضل را حل کند و اوضاع را سامان دهد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید