07:36|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1400 - 12:37
کد خبر: 16924
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اعلام کرد:

در آذربایجان غربی مشکل تامین آب شرب وجود ندارد

در استان آذربایجان غربی علیرغم وجود خشکسالی، مشکل ذخایر آبی و تامین آب شرب وجود ندارد.
در آذربایجان غربی مشکل تامین آب شرب وجود ندارد


یاسر رهبر دین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز به مشکلات قطعی آب در تابستان اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه در ذخایر آبسی استان و. تامین آب شرب هیچ گونه مشلی وجود ندارد قطعی های مکرر آب در تابستان بیشتر مربوط به قطعی های برق بوده است که با اعتبارات اختصاص یافته به شرکت آب و فاضلاب استان جهت تامین مخازن، سال آینده مشکل مربوط به قطعی آب نیز در سطح استان تا حد امکان رفع خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در آذربایجان غربی نزدیک به ۸.۳ میلیارد مترمکعب پتانسیل منابع آبی وجود دارد.از این پتانسیل نزدیک ۴.۷ میلیارد متر مکعب تولید از آب سطحی حوزه جغرافیایی استان و نزدیک ۱۷۰۰ میلیارد متر مکعب ورودی از استان های همجوار و کشورهای  همسایه وجود دارد.

رهبردین همچنین به ظرفیت آبهای سطحی و زیرزمینی استان اشاره کرد و گفت: در استان آذربایجان غربی  ۶.۴ میلیون متر مکعب پتانسیل آب سطحی و یک میلیارد و ۸۰۰  میلیون متر مکعب پتانسیل اب زیر زمینی وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: 14 سد بزرگ در حال بهره برداری داریم که از این تعداد 7 سد درحوزه دریاچه ارومیه، ۶ سد در حوزه ارس و یک سد در حوزه زاب داریم.

رهبردین همچنین به ظرفیت سدهای استان اشاره کرد و گفت: حجم کل سدهای آذربایجان غربی یک هزار و ۹۲۹ میلیون متر مکعب می باشد.

وی در ادامه به افتتاح سد چپرآباد اشنویه در دهه فجر سال جاری اشاره کرد و گفت: در حال حاظر از نظر اجرایی  سد چپرآباد در مرحله پایانی کار می باشد و مرحله آبگیری آن نیز به اتمام رسیده است؛ این سد با توجه به اینکه در بحث انتقال آب به دریاچه ارومیه و در تامین آب شرب  شهرستان های نالوس،اشنویه و نقده و همچنین تاثیر آن در تامین حق آبه اراضی یک هزار هکتاری دشت اشنویه در آینده نزدیک از اهمیت ویژه ای در استان برخوردار می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی  در خاتمه از اجرایی شدن پروژه ساخت  سد گردبینه پیرانشهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت:سد گردبینه از سد هایی است که هم در کشاورزی هم در صنعت و هم در تامین آب شرب منطقه نقشی اساسی خواهد داشت.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

بهنام
1400/06/22 - 00:02

سد باراندوز چای چرا تکمیل نمیشه .....مشکل دریاچه فقط باراندوز چای هست ....تکمیلش کنید هرچقدر از سدهای دیگه آب باز میکنید از این هم باز کنید ...