09:19|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 11 شهریور 1400 - 13:07
کد خبر: 16871
یادداشت:

مشکلات اقتصادی، بزرگترین مانع در مسیر ازدواج جوانان

سال های سال است که زندگی جوانان کشور با شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه عجین شده است و به دنبال این امر جوانان استان با مشکلات زیادی مواجه شده اند.
مشکلات اقتصادی، بزرگترین مانع در مسیر ازدواج جوانان

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، از دیر باز تا کنون ازدواج و تشکیل خانواده جوانان وابسته به شرایط اقتصادی و معیشتی جامعه است و خواسته یا ناخواسته آینده جوانان بازیچه اوج و فرود قیمت ها در کشور است. 

مشکلات مسکن و قیمت های سرسام آور اجاره بهای خانه ها از مهمترین مشکلاتی است که در مقابل تشکیل زندگی جوانان قد علم کرده است . 

به علاوه با قیمت بالای لوازم خانگی، مردم به سختی از پس خرید و پرداخت اقساط سنگین آن ها بر می آیند و  این موضوع اهمیت بسیاری برای جوانی دارد که قصد تشکیل خانواده دارد و ملزم به خرید لوازم خانگی برای آغاز زندگی خود هستند.

گرانی تهیه ساده ترین مایحتاج زندگی در این شرایط سخت و اسفبار اقتصادی باعث شده گذران زندگی برای بسیاری از خانواده ها سخت باشد چه برسد به جوانانی که خود را برای اولین قدم های تشکیل خانواده خود آماده می کنند. 

از سویی خانواده ها با گذاشتن شروط سنگین برای ازدواج جوانان این امر را با سختی های بیشتری رو به رو می کنند و همین موضوع باعث می شود جوانان کشور برای انتخاب این مسیر شک کنند و سختی های آن را به جان نخرند. 

با توجه به این مشکلات میل به ازدواج در جوانان هرروز کمتر می شود و سن ازدواج در کشور و به دنبال آن استان مسیری صعودی را در پی می گیرد. 

امید است که خانواده ها در این مسیر جوانان خود را یاری کنند و از سنگینی مشکلاتی که بر دوش آن هاست کم کنند و مسئولین مربوطه نیز با تدابیری بهتر این مسیر را هموار کرده و جوانان جامعه را به سمت ازدواج سوق دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید