08:00|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 09 شهریور 1400 - 13:29
کد خبر: 16857
یادداشت:

نارضایتی مردم از تعلیق فعالیت برخی از کتابخانه های عمومی شهر به بهانه کرونا

در این روزهای کرونایی، مردم با درهای بسته کتابخانه‌های شهر روبه رو بوده‌اند و این امر به کاهش فرهنگ کتابخانه‌ای در شهر دامن زده است.
نارضایتی مردم از تعلیق فعالیت برخی از کتابخانه های عمومی شهر به بهانه کرونا

سرویس فرهنگی باریش نیوز، آنچه در این مدت در سطح شهر شاهد آن بوده‌ایم، تعلیق در فعالیت کتابخانه‌های شهر بوده است و همین امر دانش آموزان و دانشجویان را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

تعطیلی کتابخانه‌ها در سطح شهر باعث کاهش آمار طرح امانات کتاب در شهر شده است و همین امر به آمار کتابخوانی در شهر ضربه بزرگی وارد کرده است.

به علاوه اکثر متقاضیان کتاب‌های امانتی خانواده‌هایی با مشکلات مالی و اقتصادی هستند که با شرایط پیش آمده، مشکلات دیگری به حجم عظیم مشکلاتی که با آن روبه رو هستند اضافه شده است. 

از سویی برخی از دانش آموزان که شرایط مناسبی برای درس خواندن در منزل ندارند، با این امید که بخش پانسیون کتابخانه‌های شهر در حال فعالیت است به آنجا مراجعه می‌کنند و با درهای بسته روبه رو می‌شوند. مراجعین این بخش گاهی از خانواده های کم بضاعت و مستضعف هستند که برای درس خواندن شرایط مساعدی ندارند و از مشکلات خانه به کتابخانه ها پناه می آورند تا بلکه در آنجا بتوانند به تحصیل بپردازند ولی آنچه اتفاق می افتد کاملا مغایر با این موضوع است و همین امر موضوع را دردناک تر از حالت عادی می‌کند. 

با این همه در بازه‌های زمانی که مسئولین کتابخانه‌ها اجازه فعالیت دارند، مسئولین با بی توجهی از تمام وظایف خود فرار می‌کنند و به کار تن نمی‌دهند. طبق شواهد گزارش شده شاهد بوده‌ایم که حتی در پیامک‌های ارجاع کتاب‌های امانتی که به اعضای کتابخانه ارسال می‌شود، ذکر شده است که بخش نگهبانی به این امورات رسیدگی خواهد کرد در صورتی که از جمله وظایف این ماموران نیست و همین امر نشان از بی مسئولیتی مسئولین مربوطه می‌باشد.

در پایان روی سخن با مسئولینی است که تعطیلات و خانه نشینی به کامشان شیرین آمده و قصد بازگشت به فعالیت کاری و رسیدگی به امورات و وظایف خود ندارند ، امید که این مسئولین با توجه به شرح وظایف خود و با مسئولیت پذیری بالاتری نسبت به انجام وظایف خود روی بیاورند و مردم را در این مسیر فراموش نکنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید