05:04|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 04 شهریور 1400 - 12:48
کد خبر: 16830
یادداشت:

دریاچه ارومیه در حال جان دادن است

اوضاع نا بسامان دریاچه ارومیه ، وضعیتی که مسئولان هیچ رسیدگی به آن نمی کنند . نگرانی مردم از جان دادن نگین فیروزه ای آذربایجان این روزها بیشتر از همیشه شده است.
دریاچه ارومیه در حال جان دادن است

سرویس اجتماعی باریش نیوز ،قرار است دوباره بنویسیم ، بارها تکرار کنیم که حال دریاچه ارمیه ، این روزها اصلا خوب نیست و متاسفانه انگار گوش شنوایی برای آن نیست!

در فصل تابستان به علت گرمای شدید هوا و تبخیر آب نگرانی های زیادی از کم شدن دوباره آب دریاچه به وجود می آید. 

با وجود وعده ها و قول رسیدگی هایی که از سوی مسئولان داده شده ، متاسفانه همچنان شاهد اوضاع وخیم دریاچه هستیم و خبر هایی از بیشتر خشک شدن دریاچه به گوش می رسد و اگر همچنان همین روال ادامه پیدا کند هیچ امیدی به نجات محیط زیست این منطقه وجود نخواهد داشت. 

این موضوع نیاز به رسیدگی  جدی از طرف ستاد احیا و مسئولان مربوطه دارد و عدم هماهنگی و هم‌کاری مسئولان و بی توجهی به این معضل میتواند عواقب خیلی سختی در پیش داشته باشد.

وقتی پای حرف در میان است مسئولان همگی حاضرند و از تمامی مسئولان رده بالا گرفته تا کارمند ساده برای سخنرانی و دادن وعده های رنگارنگ حاضرند اما وقتی پای عمل به میان می آید ، هیچ کدام مسئولیت وعده هایی را که داده اند به عهده نمی گیرند.

 دولت دوازدهم تمام شد و همه وعده ها در حد همان حرف باقی ماند و حال همه تمام چشم امید خود را به دولت سیزدهم دوخته اند تا شاید بزرگترین دریاجه شور کشور را از خطر خشک شدن نجات دهند.
 
شهروندان ارومیه ای دیگر امیدی به بازگشت دریاچه به حال و هوای روزهای خوش قبل که شور زندگی جریان داشت را ندارند ، چون شاهد بی توجهی ها و بی مسئولیتی های مسئولانی هستند که بار ها وعده سازندگی و رسیدگی داده اند ولی هیچ وقت خبری از آنها نشده است.
 
بهبود حال دریاچه در این روز ها وابسته به شرایط آب و هوایی می باشد و با کاهش و افزایش بارندگی و دمای هوا ، میزان آب دریاچه هم تغییر می کند و دمای هوا افزایش یافته و آب و هوای گرم و خشک به شرایط جوی غالب می شود.

نگرانی ها در مورد شرایط نابسامان دریاچه ارومیه زمانی تشدید یافت که با وجود هزاران طرح نیمه آماده و پرداخت هزاران میلیارد اعتبار ، همچنان وضعیت دریاچه تغییری نکرده و بیشتر رو به زوال و نابودی می رود.

و در پایان روی سخن با دولت سیزدهم و مسئولان جدید است که انتظار می رود دردی از این دریاچه دوا کرده و از این شرایط بحرانی نجات دهند و دوباره جان تازه ای به این دریاچه بی جان داده و ناامیدی شهروندان را به امید تبدیل کنند
.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید