08:09|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1400 - 12:12
کد خبر: 16795
یادداشت:

سد معبر نخاله های ساختمانی معضل اصلی ساختمان های نیمه کاره

وقتی حرف از سد معبر می شود، تنها قشر کم درآمد و دست فروشان کنار خیابان به یاد می آیند که ماموران سدمعبر با خشونت با آنها برخورد می کنند وبه تنها سرمایه زندگی این قشرآسیب می زنند. اما مسئله اینجاست که آیا فقط دست فروشان سد معبر می کنند؟ آیا فقط این سد معبر باعث آسیب به زیبایی شهر و نادیده گرفته شدن حق شهروندان می شود ؟نخاله های ساختمانی این روزها معضل اصلی شهروندان شده و رسیدگی مسئولان مربوطه را خواستار است.
سد معبر نخاله های ساختمانی معضل اصلی ساختمان های نیمه کاره

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با قدم زدن در معابر شهری و کوچه پس کوچه های ارومیه ، آنچه بیشتر به چشم می خورد ساختمان های نیمه کاره و جرثقیل و بالا بر های غول پیکر است.
 
افزایش شهرنشینی و درخواست شهروندان برای مسکن ، باعث شده ساخت و ساز روز به روز افزایش یابد و همین مورد،علت اصلی افزایش نخاله های ساختمانی و سد معبر پیاده رو های ساختمان های نیمه کاره شده است.عدم رسیدگی و نظارت مسئولان باعث دامن زدن به این موضوع شده و طولانی شدن نیمه کاره ماندن ساختمان ها که  به دلا یل مسئله بودجه و جریمه های سرسام آور شهرداری ها و عدم توان پرداخت ساختمان سازان اتفاق افتاده ، معضل همشریان شده و صدای اعتراضشان را در آورده است.
 
وقتی حرف از سد معبر می شود، تنها قشر کم درآمد و دست فروشان کنار خیابان به یاد می آیند که ماموران سدمعبر با خشونت با آنها برخورد می کنند وبه تنها سرمایه زندگی این قشرآسیب می زنند.اما مسئله اینجاست که  آیا فقط دست فروشان سد معبر می کنند؟ آیا فقط این سد معبر باعث آسیب به زیبایی شهر و نادیده گرفته شدن حق شهروندان می شود ؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت ،ریختن نخاله های ساختمانی جلوی ساختمان های نیمه کاره، در پیاده رو ها و کوچه و خیابان خود عامل اصلی سد معبر و آسیب به چهره شهرمی باشد.
  

منع عبور و مرور ماشین های نقلیه و تردد شهروندان، ایجاد خطر جانی برای دیگران به خصوص کودکانی که در کوچه بازی میکنند از معضلاتی است که ساختمان های نیمه کاره به وجود آورده استوجود نخاله های ساختمانی در پیاده رو ها و ریخته شدن آنها در جوی ها باعث جمع شدن زباله ها و ماندن طولانی مدت آنها شده که این اتفاق باعث ایجاد بوی بد زباله ها وآلوده کردن محیط زیست شهری می شود.
 
چه کسی پاسخگو این معضل است ؟ چرا هیچ رسیدگی برای نظم دادن به ساخت و ساز ها و جمع شدن مصالح در معابر نمی شود؟ آیا مسئولین شاهد این بی نظمی ها و تخلفات نیستند؟
 

در این میان یکی از راهکارهای مردم برای حل این معضل ، خرید و فروش نخاله های قابل استفاده ساختمانی و جمع آوری آنها از سطح شهر است که باید توجه خاصی به این راهکار شود و مورد حمایت مسئولان قرار بگیرد.
 
در پایان با توجه به پیام های مردمی مبنی بر نارضایتی شهروندان از ریختن نخاله های ساختمانی در معابر، مسئولین مربوطه رسیدگی به این مشکلات و اعتراض ها را در برنامه کاری خود قرار دهند تا شاهد خسارت های جبران ناپذیر بیشتری برای شهروندان خود نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید