20:52|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1400 - 12:23
کد خبر: 16771
یادداشت:

رونق بازار خرید اینترنتی در روزهای کرونایی

رونق چشم گیر بازار خرید اینترنتی در روز های کرونایی ، توجه جوانان و مادران خانه دار را به این حرفه جلب کرده است .
رونق بازار خرید اینترنتی در روزهای کرونایی

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، به واسطه خطر کرونا که امروزه در کمین انواع اصناف جامعه است ، مردم به شغل هایی با خطر کمتر و البته کم هزینه و با سود بالا رو می آورند . آنچه آنها را به این حرفه تشویق میکند راحتی دسترسی به امکانات و گسترش دامنه ی فروش انلاین است که به راحتی در میان استان ها و شهرها در توسعه می باشد .

با توجه به پیشرفت هر چه بیشتر تکنولوژی و راحتی دسترسی به تجهیزات و نرم افزار ها ، مردم با میل به دور کاری که در این روزها گریبانشان را گرفته ، به طراحی پیج ها و سایت های خرید و فروش اینترنتی کالا رو می آورند . توسعه این حرفه برای جوانان و مادران خانه دار و سرپرست خانوار در وضعیت کمبود شغل کنونی ، راه نجاتی شده و انها را به این جهت سوق داده است .

متاسفانه به واسطه عدم توجه مسئولین به بازارکار انلاین ، آسیب های فراوانی به این قشر وارد می شود . یکی از قربانیان قطعی برق در کشور ، بازار کار فضای مجازی و خرید و فروش اینترنتی است .

 باتوجه به عصر ارتباطات نیاز اولیه این قشر برای استفاده از تکنولوژی ، دسترسی به برق است که این روزها ریتم زندگی و چرخه ی کاری انهارا دچار نوسان کرده است . باتوجه به قشر مورد هدف با از بین رفتن امکانات و عدم دسترسی به ان ، آسیب های جدی به تعداد کثیری از خانوار اعمال خواهد شد . این اسیب ها انهارا به غم نان دچار خواهد کرد و به پیکره ی بزرگی از جامعه زخم خواهد زد .

از سویی این حرفه مورد توجه سواستفاده گران زیادی نیز قرار گرفته است . طراحی صفحه های مجازی با نام کاربری های تقلبی در دنیای امروز به راحتی اب خوردن شده است و باعث بی اعتمادی قشر خریدار جامعه است . این بی اعتمادی ضربه ی دیگری بر پیکره ی فعالین فضای مجازی است و راه را برای این بازار کار دشوار می کند .

و سوال اینجاست که این منبع درآمد بزرگ برای این قشر وسیع پشتوانه ی حمایتی از سمت دولت دارد ؟

در سال ۱۳۹۷ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه ای نحوه خدمت رسانی واحدهای اجرایی این سازمان به شاغلین شرکت های کسب و کار در فضای مجازی را ابلاغ کرد. اما به واسطه پیگیری های ناقص خیل عظیمی از این قشر که آگاهی لازم به امورات اداری را ندارند ، این بازارکار همچنان متزلزل و بر پایه های سست حمایتی استوار است .

 امید که در اینده ای نزدیک بازار کار انلاین ، زیر سایه حمایتی مسئولین قرار بگیرند و برای پیگیری لازم در این حرفه اقدامات مثبتی صورت گیرد .
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید