04:52|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 23 مرداد 1400 - 12:16
کد خبر: 16764
یادداشت:

تامین معیشت؛ اصلی ترین خواسته مردم از دولت سیزدهم

انتظار مردم از دولت سیزدهم این است که،با رونق تولید، افزایش ارزش پول ملی، کاهش نرخ تورم و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، معیشت مردم را اولویت خود قرار دهند.
تامین معیشت؛ اصلی ترین خواسته مردم از دولت سیزدهم


سرویس سیاسی باریش نیوز، دولت سیزدهم باید در کوتاه‌مدت بهبود وضعیت معیشتی و تلاش برای اجرای برنامه‌هایی که به شکل محسوس و فوری موجب بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم شود را در اولویت و دستور کار خود قرار دهد چرا که دیگر برای مردم طاقت و توانی نمانده و کمر آنها زیر فشار اقتصادی و تورم های سرسام آور و لجام گسیخته خم شده است.

مردم انتظار دارند دولت جدید بتواند تورم را مهار کند و معیشت مردم را بهبود ببخشد و همچنین به دنبال آن ساماندهی امور اقتصادی، رسیدگی به معیشت مردم و کوتاه کردن دست دلالان از بازار را اولویت کاری خود قرار دهد.

متاسفانه در سال‌های گذشته اعتماد مردم نسبت به دولت و دولت‌مردان خدشه‌دار شده است لذا دولت جدید باید با عملیاتی کردن مطالبات مردم، اعتماد آن‌ها را جلب کند.

در واقع دولتمردان هنگامی که بتوانند سازوکار‌های تامین رضایت نسبی مردم را تعبیه نمایند، وقتی بتوانند معیشت مردم را به سطح مطلوبی برسانند و سیستم تامین اجتماعی را به استاندارد‌های مقبول ارتقا دهند، وقتی برای بیان نارضایتی مردم سازوکار‌های معقول تعبیه نمایند، وقتی اصلاحات دائم در ساختار سیاسی و اقتصادی را الزامی بدانند و هزاران راهی که می تواند در تامین معیشت مردم  نقش داشته باشد قطعا می توانند گامی اساسی در بهبود وضعیت موجود ایجاد کنند و در این میان مردم نیز می توانند بعد از مدت ها نفسی راحت بکشند.

این روزها علاوه بر مشکلات معیشتی شمار جان‌باختگان این بیماری منحوس با سرعت در حال افزایش است و تعداد مبتلایان در کشور روزانه هزاران نفر است و در این میان تامین اکسیژن از طریق برق، دارو، تجهیزات پزشکی و هر چیز دیگری که به مدیریت بحران کمک کند، از ضروریات و مطالبات اصلی مردم محسوب می‌شود.

در این میان تسریع در  امر واکسیناسیون نیز قطعا یکی از این عواملی  است که می تواند در حل بحران فعلی تا حد زیادی کمک نماید. کارشکنی‌ها و سوء‌مدیریت‌هائی که منجر به عدم تامین این نیاز‌ها یا کندی در انجام آن‌ها شوند، در واقع اجحاف در حق مردم است و عاملان آن‌ها در جان باختن‌ها و زیان‌هائی که به مردم و کشور وارد می‌شود سهیم هستند. بنابراین، همه مسئولان موظفند با تمام توان و امکانات وارد صحنه شوند و به این بحران که در حال تبدیل شدن به یک فاجعه انسانی است پایان دهند.

سخن آخر اینکه، دولت جدید با توجه به فشار حاکم بر جامعه نیازمند تلاش شبانه روزی، برنامه ریزی دقیق، راهبردها و راهکارهایی است تا بتواند از آلام و مشکلات چندین ساله  مردم تا حدی بکاهد؛ و این امر قطعا نیازمند  اقداماتی کوتاه مدت و برنامه هایی درازمدت برای ساماندهی اقتصاد و دوم بازگرداندن اعتماد و امید دوباره به مردم  جهت بهبود اوضاع اقتصادی و معیشت خانوارها خواهد بود که البته لازمه غلبه بر همه این بحران های حاکم بر جامعه از سوی دولت تشکیل کابینه اقتصادی قوی و برخوردار از توانایی های فنی، علمی، حرفه ای و تجربی، فهم شرایط  بحرانی حاکم بر اقتصاد کشور و البته امیدوار به آینده است

منبع:ایرنا

شیرین شریفی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید