09:52|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1400 - 13:27
کد خبر: 16718
قابل توجه مسئولین؛

تبدیل رودخانه شهرچای ارومیه به باتلاقی در شهر

سال‌هاست که مسئولان شهری ارومیه به زیبایی رودخانه شهرچای و ظرفیت گردشگری و تفریحی آن اهمیتی نمی‌دهند و لایروبی و زیباسازی بستر آن ‌همواره مورد بی‌مهری قرار گرفته است و در واقع به جای رسیدگی به این پتانسیل زیبا در داخل شهر به به پدیده‌ای زشت در شهر تبدیل شده که باعث از بین رفتن سیمای شهر ارومیه شده است.
تبدیل رودخانه شهرچای ارومیه به باتلاقی در شهر

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شهرچای ارومیه، رودخانه‌ای که از وسط شهر عبور می‌کند و جلوه خاصی به ارومیه بخشیده است ولی طی چندین سال گذشته لایروبی نکردن آن سبب رویش گیاهان هرز شده و این رودخانه همواره به یک عامل وقوع اتفاقات تبدیل‌شده است.

با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت نامناسب و اسفناک رودخانه شهرچای ارومیه امکان وقوع سیلاب بیش از پیش می‌باشد و نیاز است مسئولان ذیربط نسب به این موضوع بی‌توجه نبوده و اقداماتی را در این راستا به عمل آورند.

از طرفی هم وجود علف‌های هرز و زباله‌های رها شده در این رودخانه می‌تواند تصور ناخوشایندی از شهر ارومیه در ذهن هر گردشگری به وجود آورد.  

در ادامه می‌توان گفت امروزه وضعیت فعلی شهرچای ارومیه مصداقی از یک بی‌تدبیری در حوزه مدیریت شهری می‌باشد. این موضوع در حالی است که از مدت‌ها قبل بارها ضرورت لایروبی شهرچای توسط رسانه‌ها مطرح شده بود؛ اما سوال اساسی اینجاست که آیا مسئولین در این شهر زندگی نمی‌کنند؟

در واقع مشکلات شهرچای ارومیه برای امروز و دیروز نیست و حاصل سلسله اشتباهات مدیریتی در چندین سال است. اشتباهاتی در طی این سالیان پیش‌بینی و گوشزد شده بود، ولی گوش شنوایی برای حل این معضل وجود نداشت.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین مربوطه به جای وعده‌های توخالی، اقداماتی اساسی که در شأن یک کلانشهر باشد در جهت لایروبی و ساماندهی وضعیت نامناسب رودخانه شهرچای به عمل آورند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید