00:27|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1400 - 13:22
کد خبر: 16717
یادداشت:

حکایت تلخ معیشت سخت کارگران/ دستمزدهایی که کفاف زندگیشان را نمی دهد

از چند سال گذشته، جامعه کارگری کشور در عین نبود شغل مناسب، همواره با افزایش سرسام‌آور قیمت مواد غذایی مواجه بوده و وضعیت زندگی این قشر سخت‌تر شده است، در عین حال همه اینها در حالی است که ما از ذکر نیازهایی مانند مسکن و پوشاک چشم‌پوشی کرده باشیم!
حکایت تلخ معیشت سخت کارگران/ دستمزدهایی که کفاف زندگیشان را نمی دهد


سرویس اقتصادی باریش نیوز، رشد سرسام‌آور و بی‌وقفه قیمت کالاها و ناکارآمدی دولت قبلی در بحث مدیریت اوضاع اقتصادی کشور اقشار آسیب‌پذیر جامعه را نشانه گرفت و به‌مرور اقتصاد خانوارها را فلج کرد، تا جایی که هم‌اکنون در این اوضاع نابسامان، کارگران به‌عنوان یکی از اقشار در معرض خطر به‌سختی زندگی می‌گذرانند.

کارگران در هر مقطع از زندگی‌شان که باشند با هر سن و سالی چه مجرد باشند چه متاهل مشکلات یا بهتر است بگوییم دغدغه‌های مختلف مربوط به خود را دارند.

در این میان، با افزایش لحظه ای قیمت ها و تورم حاکم بر جامعه،  قیمت کالاهای اساسی نیز بیشتر می‌شود به‌طوری‌که اغلب اجناس از سال گذشته تاکنون بیش از 80درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

حال این سوال در ذهن بسیاری از مردم شکل می گیرد که در این رکود شدید اقتصادی و خیل عظیم بیکاری در کشور و در شرایطی که مردم برای پیدا کردن لقمه ای نان و سیر کردن شکم خود و خانواده خود با مشکل اساسی روبرو هستند؛ این افزایش قیمت کالاهای اساسی مصرفی، چه توجیهی دارد غبر از بی انصافی و بی عدالتی که در حق مردم می شود؟

در این میان سکوت مجلس نشینان به عنوان نمایندگان مردم و همراهی با سیاست های دولت قبلی امری عجیب و غیر قابل قبول بود. گویا این نمایندگان فراموش کرده اند که نمایندگان مردم هستند و از طرف آنان انتخاب شده اند تا در برابر سیاست ها و تصمیمات نادرست واکنش نشان دهند و یا شاید هم فراموش کرده اند که به خاطر چه کاری به  مجلس رفته اند؟

متاسفانه این روزها، دیگر سفره های مردم رنگ و بوی گذشته را ندارد و هر روز در حال کوچکتر شدن است و نگرانی‌هایی که پایانی برای آن وجود ندارد، فقر و محرومیتی که تمامی ندارد و دغدغه‌هایی که خیال ندارند مردم را وقت خواب هم راحت بگذارند و در این میان بسیاری از مردم برای این که شرمنده خانواده خود نشوند به کارگرهای روزمزدی تبدیل شده‌اند که هیچ پشتوانه و حمایتی ندارند و نگران فرداهایشان هستند که شاید نتوانند دیگر کار کنند.

سخن آخر اینکه، متاسفانه کارنامه دولت قبلی در سال‌های گذشته بسیار ضعیف بود و صبر مردم از بی‌پولی و جیب‌های خالی ته کشیده و انتظار دارند تا دولت جدید و تازه نفس برای رفع مشکلات مردم راهکارهای اساسی ارائه دهد و وعده های خود را عملی کند؛ تا بخشی از مشکلات اقتصادی در جامعه برطرف شود و دوباره نور امید به زندگی در دل های مردم روشن شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید