15:54|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1400 - 11:31
کد خبر: 16703
یادداشت:

گلایه مردم از نرخ‌های سلیقه‌ای نان؛ شکایت‌هایی که بی‌پاسخ ماند!

چندسالی است که برخی از نانوایی‌ها در ارومیه به صورت آزادپز اقدام به پخت و فروش نان می‌‎کنند، اما به گفته شهروندان برخی از این نانوایی‌ها با هدف کسب سود بیشتر و بدون خواست مشتری کنجد و ... به نان‌های خود افزوده و به اسم نان مخصوص به فروش می‌رسانند.
گلایه مردم از نرخ‌های سلیقه‌ای نان؛ شکایت‌هایی که بی‌پاسخ ماند!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، نان یکی از مهمترین اقلام سفره غذایی خانوارهای متوسط و ضعیف جامعه است که افزایش آن می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی برای مردم شود ضمن اینکه افزایش نرخ‌های سلیقه‌ای نان می‌تواند تبعات زیادی برای جامعه داشته باشد.

در حال حاضر مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند و به علت رکود و عدم تنظیم بازار توسط دولت، قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته و به همین دلیل هر نوع افزایش قیمت موجب نارضایتی مردم در جامعه می‌شود.

 با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم برجامعه بی‌نظمی‌هایی در وضعیت نانوایی‌ها و تولید و عرضه نان به وجود آمده که بر اساس آن، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است.

متاسفانه برخی نانوایی‌های سطح شهری بهانه‌هایی را برای تعیین قیمت خود لحاظ می‌کند؛ به نحوی که قیمت نان، متناسب با قیمت منطقه تعیین می‌شود.

در خصوص افزایش قیمت نان، مسئولان بخش‌های مختلف می‌گویند هنوز در این رابطه تصمیم نگرفته‌اند و افزایش قیمت نان پیش از اعلام نرخ مصوب تخلف محسوب می‌شود ولی همچنان مردم با سامانه‌ای روبه رو هستند که هیچوقت پاسخگو شکایات آن‌ها نمی‌باشد.  

در مقابل برخی از مخاطبان اظهار می‌کنند که برخی نانوایی‌های آزادپز مشتریان را مجبور به خرید نان‌های کنجدی و کره‌ای می‌کنند و مشتری هم که می‌بیند خرید نان ساده برایش زمان بر است، مجبور به خرید نان کنجدی می‌شود.

مسئله قابل ذکر این است که با اضافه کردن این مواد کیفیت نان نه تنها تغییری نمی‌کند بلکه سبب بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولین می‌شود چرا که نان در هر قسمت شهر با یک نرخ عرضه می‌شود و روال مشخص ندارد.

در پایان باید منتظر بود و دید کدام دستگاه نظارتی و کدام مسئول به این مسئله ورود می‌کنند و تخلفات نانوایی‌ها که پیش از این هم در صدر شکایات مردمی بود، کنترل می‌شود؟! چراکه بخشی از مردم صرفا با مصرف نان زندگی می‌گذرانند و با افزایش قیمت آن، قطعا سبد مصرف غذایی اقشار ضعیف کوچکتر خواهد شد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید