22:34|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1400 - 13:17
کد خبر: 16698
یادداشت:

گلمانخانه ارومیه؛ شهری که از نبود امکانات اولیه شهری رنج می برد

مشکلات گسترده شهرک گلمانخانه ارومیه نشان از بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولان به ساکنان این مسکن‌ها دارد، مشکلاتی که سالهاست مردم این منطقه با آن دست و پنجه نرم می کنند و انگار هیچ گوش شنوایی برای رسیدگی به مشکلات ساکنان این شهرک نیست.
گلمانخانه ارومیه؛ شهری که از نبود امکانات اولیه شهری رنج می برد

سرویس اجتماعی باریش نیوز, نبود پارک بازی برای کودکان، نبود فضای سبز، بازارچه محلی‌، آسفالت معابر، مشکل آب شرب، نبود بسیاری از امکانات اولیه شهری و همچنین نبود زیرساخت‌های اولیه شهری سبب شده که مردم تمایل به سکونت در این شهر جدید را نداشته باشند.

در این شهرک اگرچه صدها واحد مسکونی ساخته شده اما زندگی مردمان آن شهرک یا به اصطلاح آن شهر به دلیل فقدان بسیاری از زیرساخت‌ها غرق مسائل حاشیه نشینی و چه بسا سبک زندگی روستایی است!

بسیاری از ساکنان شهر گلمانخانه رانندگی شبانه در این شهرک را به رانندگی در سرزمین اشباح تشبیه می کنند و اظهار دارند که چون نه معابر شهرک روشنایی کافی دارند هر لحظه امکان وقوع حادثه ای ناگوار و غیرقابل جبران وجود دارد.

حیوانات وحشی آزادانه در کوچه و خیابان‌های این شهرک جولان می‌دهند و اگر شبی کودکی در این شهرک از خانه بیرون آمد خوراک سگهای ولگرد خواهد شد.

 این شهرک نه خبری از بانک هست نه پمب بنزین نه پمپ گاز و نه دیگر الزامات شهر نشینی و همه این عوامل باعث نارضایتی شهروندان ساکن در گلمانخانه شده است .

در واقع باید به این واقعیت اعتراف کرد که لیست بلندبالای نداشته های شهرک گلمان ارومیه از داشته‌هایشان بسیار بیشتر است.

در پایان انتظار می رود حال با گذشت چندین سال از ساخت این شهرک که به تازگی نیز اسم شهر را به یدک می کشد مسئولین امر تکانی به خود داده و فکری اساسی به حال این شهر کنند تا شاید ساکنان این شهر نیز روزی بتوانند بدون داشتن دغدغه با آرامش به زندگی خود ادامه دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید