15:34|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1400 - 13:09
کد خبر: 16697
با توجه به ازدحام جمعیت؛

مراکز پزشکی خود عاملی برای انتقال کرونا!

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیشتر مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی موجب تشدید کرونای دلتا در ارومیه شده که نیازمند رسیدگی و نظارت مسئولین ذیربط می‌باشد.
مراکز پزشکی خود عاملی برای انتقال کرونا!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، افزایش ابتلا و بستری‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها، روزهایی تلخ برای مردم ارومیه رقم زده است که در صورت ادامه روند بی‌توجهی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید انواع جهش یافته این ویروس دور از انتظار نیست.

شلوغی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مطب پزشکان همه و همه بیانگر این است که ارومیه در شرایطی قرار گرفته که دیگر جایی برای سهل انگاری وجود ندارد و هرگونه بی‌توجهی توسط افراد منجر به از دست دادن عزیزانمان می‌شود.

متاسفانه این روزها مطب‌های پزشکان در شرایط نامناسبی به سر میبرند به طوریکه وقتی به مطب‌های سطح شهری بزنیم شاهد تجمعات و شلدغی این مکان ها خواهیم بود.

 با ورود به مطب پزشکان در وهله اول انسان تصور می‌کند شرایط عادی است و خبری از کرونا نیست زیرا هستند افرادی که با گذشت یکسال و نیم همچنان کرونا را جدی نگرفته و بدون ماسک در مکان‌های عمومی حضور پیدا می‌کنند.

نظارت بر اجرای درست پروتکل‌های بهداشتی در مطب پزشکان و کلنیک های پزشکی از وظایف سازمان نظام پزشکی استان محسوب می‌شود که با مشاهده وضعیت فعلی مکان‌های فوق الذکر به این نتیجه میرسیم که مسئولین مربوطه کاملا بی‌توجه به این موضوع می‌باشند.

از طرفی هم در شرایط حاد کرونایی که بر سر شهر سایه افکنده، برخی پزشکان به فکر سود خود بوده و برخلاف دستورالعمل‌های صادره از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا اقدام به پذیرش بیش از حد معمول بیماران می‌کنند.

سخن آخر اینکه هر گونه ساده انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلینیک‌ها و مطب پزشکان می‌تواند تا حد زیادی در تشدید ویروس کرونا موثر واقع شود و در ادامه انتظار می‌رود این مشکل نیز با همکاری پزشکان و مسئولین نظارتی، بر طرف شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید