16:31|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مرداد 1400 - 13:22
کد خبر: 16693
یادداشت:

بحران کرونا در آذربایجان‌غربی/ چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد

باتوجه به همه‌گیری ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی نیاز است تا همه افراد موارد بهداشتی و پروتکل‌ها اعم ازماسک‌زدن و فاصله اجتماعی را رعایت کنند چرا که در وضعیت فعلی جولان کرونا، چاره‌ای جز رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای در امان ماندن از کرونا وجود ندارد.
بحران کرونا در آذربایجان‌غربی/ چاره‌ای جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یک سال و نیمی هست که آذربایجان‌غربی درگیر ویروسی ناشناخته به نام کرونا می‌باشد و گویی که قصد تمامی ندارد.

در این طول مدتی که کرونا سایه خود را بر استان افکنده، همه مشاغل خرد و کلان از این ویروس آسیب دیدند و عمدتا موقتی و بعضا دائمی به تعطیلی و اختلال کشیده شدند.

متاسفانه طی یک ماه اخیر برعکس اینکه با توجه به زمزمه‌های شیوع ویروس دلتا در استان بایستی میزان رعایت اصول بهداشتی افزایش یابد، میزان رعایت این پروتکل‌ها توسط مردم رو به کاهش است.

از طرفی هم به دلیل ورود ویروس‌های جهش یافته به آذربایجان‌غربی، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان و برگزاری تجمعات مراسمات اخیر، تعداد مبتلایان به کرونا در استان به اوج خود رسیده که می‌تواند زمینه‌ساز تشدید این ویروس منحوس باشد.

در ادامه لازم به ذکر است که برای کنترل اپیدمی کرونا دو راه بیشتر نداریم؛ یکی افزایش پوشش واکسیناسیون است که متاسفانه مورد بی‌‎توجهی مسئولین ذیربط قرار گرفته و دیگری افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان می‌باشد.

در پایان انتظار می‌رود که برای کنترل شرایط و ادامه‌دار نشدن این وضعیت قرمز، برخوردهای سفت و سخت‌تری دنبال شود، اما ظاهرا شرایط برای برخی مسئولان هم به مانند مردم، عادی شده است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

امید
1400/05/09 - 23:55

با سلام همبن دو روز پیش زیر پل آپادانا جسن غدیر برگزار شد صندلیها نزدیک هم. پارک تخم مرغی همینطور.‌کلا خود مسیولین هم مقصرن