01:18|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مرداد 1400 - 11:01
کد خبر: 16689
یادداشت:

مجلسیان به فکر معیشت مردم باشند / طرح صیانت از فضای مجازی تهدیدی جدی برای کسب و کارهای اینترنتی

از چند روز گذشته طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های خارجی در کشور سر و صدا به پا کرده و مخالفان آن از این طرح به عنوان طرح مسدود سازی پیام رسان های خارجی یاد می‌کنند. بسیاری از مردم و فعالان اقتصادی اظهار دارند که با اجرایی شدن این طرح در این بحران اقتصادی ظلمی علنی در حق مردم است چرا که با این کار، بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی به ورطه نابودی خواهد رسید.
مجلسیان به فکر معیشت مردم باشند / طرح صیانت از فضای مجازی تهدیدی جدی برای کسب و کارهای اینترنتی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، حال در این میان سوال بسیاری ازمردم از نمایندگان خود در مجلس و مسئولان این است که در صورت بسته شدن شبکه‌های اجتماعی، تکلیف مردمی که در این شرایط اقتصادی برای امرار معاش خود به اینستاگرام  و ... پناه آورده اند، چیست؟

در روزهایی که فشار اقتصادی بر مردم به خاطر بی‌تدبیری‌های برخی مسئولین بیشتر از هر زمانی شده است، اجرایی شدن طرحی که کشور را از ارتباط با جامعه بین‌الملل یا انتقال اندیشه‌ها و دیدگاه‌هایش به جامعه جهانی محروم کند، هزاران کسب‌وکار اینترنتی را تعطیل کند و اپلیکیشن‌ها و منابع آموزشی معتبر خارجی را از دسترس بسیاری از نخبگان جامعه خارج کند، ممکن است عواقب جبران ناپذیری را برای کشور به دنبال داشته باشد.

سوالاتی که در اذهان بسیاری از منتقدان به این طرح شکل گرفته این است که، آیا نمایندگانی که به این طرح رای مثبت داده اند واقعا در ایران و میان مردم زندگی می‌کنند؟ آیا از مشکلات متعددی که طی سالیان اخیر بر اثر بی‌تدبیری و فساد اقتصادی بر مردم تحمیل شده اطلاعی دارند؟ چرا همین نمایندگان مصوبه‌ای برای مبارزه با فساد اقتصادی، برخورد با ابر بدهکاران بانکی و ... تصویب نمی‌کنند؟ آیا تنها مشکل کشور در این بحران اقتصادی طرح صیانت از فضای مجازی است؟

شاید هم کسانی که ادعا می کنند نمایندگان مردم در مجلس هستند فکر می‌کنند با  اجرایی شدن طرح صیانت فضای مجازی  می‌توانند سفره‌های خالی مردم را رنگین و وضعیت معیشتی آنها را بهتر کند و یا مشکلاتی از قبیل بی‌آبی، قطعی های مکرر برق، صف های روغن و مرغ و ... که همگی ناشی از بی‌تدبیری آنها بوده با طرح صیانت حل خواهد شد!!!

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که باید نمایندگان مردم در مجلس یازدهم این نکته را در نظر داشته باشند که اجرایی شدن این طرح هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ اقتصادی ضربه مهلکی به کشور و نظام وارد می‌کند

با توجه به اینکه این موضوع  صدای اعتراض اکثریت جامعه را برانگیخته است اما متاسفانه انگار صدای این اعتراض ها هم نتوانست مانعی برای نمایندگان مجلس یازدهم شود تا این طرح را مختومه اعلام کنند یا حتی از موضع خود کنار بکشند.

در این میان فعالان فضای مجازی و شاغلان کسب و کارهای اینترنتی از هر راهی استفاده کردند تا صدای اعتراض خود را به بهارستانی‌ها برسانند و اجازه ندهند با تصویب این طرح، در این شرایط اقتصادی و بحران کرونا؛ شغل خود را از دست دهند و همین میزان درآمدشان نیز بر باد هوا برود.

کلام آخر اینکه، متاسفانه این روزها خطر بیخ گوش فضای مجازی و اینترنت بیشتر از هر زمان دیگری  قرار دارد و ظاهرا قرار نیست نمایندگان صدای فریاد مردم را بشنوند و ببینند آنها چه می‌گویند و با این کار آنها قرار است چه بلایی بر سر معیشت هزاران نفر درکشور بیاید.

شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید