10:54|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 04 مرداد 1400 - 13:13
کد خبر: 16673
یادداشت:

حال این روزهای دریاچه ارومیه ناخوش تر از همیشه

این روزها با گرم شدن هوا و افزایش تبخیر آب از سطح دریاچه و بالا رفتن غلظت نمک در آن، رنگ دریاچه ارومیه دوباره قرمز شده و انگار دیگر هیچ امیدی به احیای دوباره این دریاچه نیست!
حال این روزهای دریاچه ارومیه ناخوش تر از همیشه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه با  همه پيگيرى ها و وعده هاى مسئولان دولتى و محيط زيستى، همچنان خبرهای مبنی بر  خشك شدن درياچه ارومیه و کاهش سطح تراز این دریاچه به گوش مي رسد و تداوم روند موجود، محيط زيست این منطقه را با بحرانی جدی روبرو می کند.

مسئولان ستاد احیاء دریاچه ارومیه بارها از عدم تعامل و همکاری وزارتخانه های کشاورزی و نیرو با این ستاد برای پیگیری مسائل دریاچه سخن گفته‌اند؛ موضوعی که می‌بایست در این سال ها توسط دولت مدیریت می‌شد که حتی با پایان عمر دولت متاسفانه  این امر محقق نشد و همچنان نگین فیوزه ای آذربایجان از خطر خشک شدن و نابودی رنج می برد.

با تمامی اقدامات و سخنرانی‌های صورت گرفته توسط رئیس جمهور و دیگر مسئولین، مردم به احیای دریاچه ارومیه امید چندانی ندارند چراکه به وضوح و از نزدیک مشاهده می‌کنند که علی‌رغم اقدامات و وعده‌های متنوع در رابطه با احیای دریاچه ارومیه این دریاچه رو به خشکی است و با سرعت بسیار زیادی در حال جان دادن است.

حال این سوال در ذهن بسیاری از مرم مطرح می شود که که اگر تلاش های دولت در مسیر احیای دریاچه موثر بوده و هست پس چرا حیات این دریاچه به وضعیت آب و هوایی منطقه و بارش های سالانه بستگی دارد و با افزایش یا کاهش میزان بارش‌ها وضعیت دریاچه نیز رو به امیدواری و نومیدی بگذارد؟!

همه اینها در حالی است که با پایان دولت دوازدهم به نظر می‌رسد کار ستاد احیای دریاچه ارومیه با ده‌ها طرح نیمه‌تمام و صرف هزاران میلیارد اعتبار نیز پایان پذیر نیست که این موضوع نگرانی‌ها در خصوص وضعیت وخیم دریاچه ارومیه را تشدید می‌کند.

سخن آخر اینکه، حال با توجه به بازگشت دریاچه ارومیه به شرایط بحرانی باید منتظر ماند و دید که دولت جدید چه اقداماتی را در جهت احیای دریاچه ارومیه در پیش خواهد گرفت و آیا مردم این منطقه می توانند به احیای این دریاچه امید داشته باشند؟!


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید