14:08|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 04 مرداد 1400 - 13:09
کد خبر: 16672
یادداشت:

خیابان‌های مرکز شهر؛ کلکسیونی از معضلات مدیریت شهری

این روزها خیابان‌های مرکزی شهر ارومیه با مشکلات بسیاری از جمله تعدد دستفروشان و ... روبه‌رو می‌باشد؛ اما آنچه که در این میان به چشم می‌خورد بی‌توجهی و عدم نظارت مسئولین مربوطه بر وضعیت فعلی این خیابان‌ها است که عاملی برای به تصویر کشاندن شلوغی و بی‌نظمی در سطح شهری می‌باشند.
خیابان‌های مرکز شهر؛ کلکسیونی از معضلات مدیریت شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ترافیک و شلوغی خیابان‌های منتظری، طالقانی، مطهری و... از جمله مشکلاتی می‌باشد که با گذشت چندین سال همچنان گریبانگیر شهر ارومیه می‌باشد.

این خیابان‌ها که در مرکز شهر واقع شده‌اند از جمله مسیرهای پر رفت و آمد در شهر ارومیه محسوب می‌شوند، بویژه در ساعات تعطیلی ادارات از ترافیک سنگینی برخوردار هستند و گاهی حجم زیاد خودروها، این خیابان‌ها را قفل کرده و حرکت را مشکل می‌سازد.

بسیاری از مردم، رانندگان و کسبه این منطقه نیز از این وضعیت گله‌مند هستند، از اینکه می‌بینند خودروها در هم می‌پیچند و با صدای بوق آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند، کلافه‌تر می‌شوند.
 
ساماندهی خیابان‌های ذکر شده در هسته مرکزی شهر ارومیه، قطعا مسئله‌ای پیچیده است و نمی‌توان به آسانی برای آن نسخه پیچید اما لازم است مسئولین شهری، طرحی بلند مدت برای این خیابان‌ها و دیگر خیابان‌های شلوغ و در عین حال کم عرض ارومیه مثل بهارستان، حافظ و ...  اتخاذ کنند.

در ادامه می‌توان گفت رفتار غیرمسئولانه بعضی از شهروندان نیز باعث می‌شود تا اقدامات مسئولین برای ساماندهی این مناطق (هرچند اندک) تحت الشعاع قرار بگیرد.

در پایان بایستی گفت که با همه‌گیری ویروس منحوس کرونا و زیر سایه غفلت مسئولین مربوطه خیابان‌های مذکور به مکانی برای اسکان دست فروشان و پارکینگی برای رانندگان شده است که نیازمند رسیدگی جدی نهادها و مسئولین ذیربط می‌باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید