18:36|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 04 مرداد 1400 - 11:12
کد خبر: 16671
یادداشت:

ضرورت رسیدگی به وضعیت نامناسب پایانه مسافربری ارومیه

پایانه مسافربری ارومیه با وجود قدمت بالا هنوز با مشکلاتی مواجه است که علاوه بر آلودگی محیطی و بصری سبب نارضایتی رانندگان و مسافران می‌شود.
ضرورت رسیدگی به وضعیت نامناسب پایانه مسافربری ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، وضعیت کنونی پایانه مسافربری ارومیه مطالبه‌ای برای مردم این شهر شده است که در شرایط فعلی که کرونا سایه خود را بر جامعه افکنده این وضعیت را تشدید می‌کند.

وضعیت نامناسب سرویس‌های بهداشتی و فضای نامناسب داخلی، وضعیت نامناسب محوطه و نبود امکانات رفاهی و تفریحی مناسب برای کودکان و بوفه مناسب از جمله مشکلات پایانه مسافربری ارومیه است که سالهاست زیر بار بی‌توجهی مسئولان به حال خود رها شده است.

از سوی دیگر مسافران برای استراحت با کمبود فضای انتظار مواجه هستند و مجبورند تا زمانی که اتوبوس مقصدشان حرکت می‌کند در فصل گرما زیر نور خورشید و یا در فصل زمستان زیر باران و برف بنشینند؛ زیرا کسی تاکنون چاره‌ای برای رفع این مشکل نکرده است.
 
در ادامه از مهم‌ترین مشکل پایانه مسافربری ارومیه می‌توان به نامناسب بودن مکان آن اشاره کرد که معضل ترافیک را در خیابان های اطراف خود تشدید می‌کند.

این روزها با گذر از ترمینال شاهد وضعیت تاسف بار آن از جهت آلودگی محیطی خواهیم بود که در ایام کرونا می‌تواند از عوامل انتقال و تشدید ویروس کرونا محسوب شود.

قانون‌گذار وظیفه نظارت بر شرکت‌ها و موسسات حمل ونقل مسافربری برون شهری را برعهده ادارات کل حمل ونقل و پایانه‌ها و وظیفه ساخت، نگهداری و بهره‌برداری از پایانه‌های مسافربری را بر عهده شهرداری‌ها قرار داده اما ظاهر نامناسب و ناتوانی در ارائه خدمات مناسب به مسافران حاکی از غفلت مسئولان مربوطه می‌باشد.

در پایان انتظار می‌رود هر چه زودتر مسئولین شهری برای ساماندهی وضعیت فعلی ترمینال چاره‌ای بیاندیشند زیرا چنین وضعیتی در شان یک کلانشهر نمی‌باشد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید