13:04|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 03 مرداد 1400 - 12:20
کد خبر: 16666
یادداشت:

معضلی تکراری اما حل نشدنی/ارومیه در محاصره نخاله‌های ساختمانی

عدم ساماندهی و رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در حاشیه و محدوده شهری، آلودگی بصری برای ارومیه به ارمغان آورده که در شان یک کلانشهر نمی‌باشد که نیازمند چاره اندیشی مدیریت شهری و البته فرهنگ‌سازی در بین مردم است.
معضلی تکراری اما حل نشدنی/ارومیه در محاصره نخاله‌های ساختمانی


سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از معضلاتی که هم چهره کلانشهر ارومیه زشت کرده و هم به لحاظ آلودگی محیطی مشکلاتی را پیش آورده، وجود نخاله‌های ساختمانی است که به گونه‌ای در حاشیه و محدوده شهری رها شده‌اند.

مسئله تاسف انگیز این است که مکان مناسبی برای جمع‌آوری و دفن نخاله‌های ساختمانی در ارومیه وجود ندارد و شهروندان هر کجا از شهر را که خلوت است برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی خود انتخاب می‌کنند.

طبق پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان از مناطقی که بیشتر نخاله‌های ساختمانی در خود جای داده‌اند می‌توان ورودی‌های شهر، اطراف باغ رضوان و زمین‌های خالی که در محدوده شهری وجود دارند را نام برد.

عدم ساماندهی نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر و حاشیه آن نیاز به فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم دارد که سالهاست زیر بار بی‌توجهی مسئولین شهری به سر می‌برد.

در ادامه بایستی گفت که مسئله رهاسازی نخاله‌های ساختمانی بارها توسط شهروندان و این پایگاه خبری مطرح شده ولی متاسفانه تاکنون هیچ ارگانی عکس‌العملی در مقابل این اعتراضات نشان نداده‌اند.

در پایان ذکر این نکته لازم است که شهروندان از وعده‌های تکراری و پوچ مسئولین خسته شده و انتظار دارند در اسرع وقت برای ساماندهی معضل نخاله‌های ساختمانی که گریبانگیر شهر شده است برنامه‌هایی را اتخاذ و به مرحله عمل رسانند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید