09:05|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 31 تیر 1400 - 13:33
کد خبر: 16656
یادداشت:

تراژدی غمگین و بی پایان صف مرغ در ارومیه

از دو هفته گذشته، با افزایش مجدد و البته غیر منطقی قیمت مرغ دوباره مردم برای تهیه مرغ تنظیم بازاری مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی شده‌اند!
تراژدی غمگین و بی پایان صف مرغ در ارومیه

سرویس اقتصادی باریش نیوز، در این میان متاسفانه،  یکی از تفریحات کاربران اینترنتی تماشای گزارش های تصویری صفهای طولانی مرغ در ارومیه در سایتهای و فضای مجازی شده است. این رویه تا جایی پیش رفته که متاسفانه تصویر نامناسبی از وضعیت شهر و بی کفایتی مسئولین را نشان می دهد و انگار این شهر به حال خود رها شده و هیچ کس به فکر مردم نیست؛  اما نکته قابل تامل اینجاست که آیا راهکار بهتری برای کنترل این وضعیت وجود ندارد؟

متاسفانه این روزها بی تدبیری مسئولان به جایی رسیده است که، مردم آرزوی دیگری به جز تهیه مرغ و روغن و شکرو ... برای زندگی نداشته باشند در واقع تهیه اقلام اساسی به بخشی از دغدغه زندگی جامعه ما تبدیل شده است و این موضوع بدان معناست که سطح خواست و مطالبات در حد تهیه همین اقلام باشد و نتوانیم آرزو‌های بزرگ‌تری را برای زندگی خود متصور شویم و این خود یعنی عمق فاجعه.

 گویا قرار نیست بازار پرتلاطم مرغ به این زودی سر و سامان یابد. معضل صف های طولانی تراژدی تکراری شهروندان در حالی پایانی ندارد که از سال گذشته مرغ به دلیل کمبود و کاهش در عرضه نایاب و قیمت آن هم روند افزایشی پیدا کرد و انگار مسولین تا به حال  راه حلی برای حل این معضل نتوانسته اند پیدا کنند!

حال سوال بسیاری از شهروندان از مسئولان این است که شمایی که نتوانسته اید با گذشت یک سال مشکلات مربوط به عرضه مرغ را حل کنید؛ چگونه میخواهید مشکلات مهم تر و بزرگتری مانند بحران کرونا و واکسناسیون سراسری و بسیاری از مشکلات حاکم بر زندگی و معیشت مردم را حل نمایید؟!  

مردم برای خالی نبودن سفره‌هایشان، به ناچار تهدید ابتلا به کرونا را به جان می‌خرند تا شاید بتوانند با ماندن در صف خرید مرغ ، سفره خالی‌شان را با آوردن مرغی رونق بخشند.

بر اساس مشاهدات میدانی و مروری بر  قیمت های بازار نشان می دهد که قیمت مرغ به ویژه در مناطق حاشیه و جاهایی که اثری از بازرسی نیست بسیار بالاتر از نرخ دولتی می باشد و بسیاری از مغازه ها مرغ را فقط بصورت قطعه بندی و با قیمتی چند برابر به مشتریان عرضه می کنند. در کنار همه این ها مسئولان می توانند  با عرضه بیشتر مرغ و افزایش تعداد مراکز توزیع دولتی و نظارت بر قطعه فروشی ها قیمت مرغ را در همان نرخ دولتی تثبیت کند و بیشتر از این مردم را در منجلابی از مشکلات غرق نکنند.

سخن آخر اینکه، بسیار تاسف برانگیز است که مردم برای تهیه مرغ که یک نیاز بدیهی در سبد اقلام معیشتی آنها است باید به این شکل جان خود را به خطر بیندازند، این وضعیت قطعا در شان مردم ارومیه نیست و بایستی مسئولین فکری اساسی برای کنترل قیمت‌ها کنند و مرغ کافی و متناسب با نیاز مردم را تهیه و عرضه کنند.

شیرین شریفی



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید