08:39|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 29 تیر 1400 - 10:58
کد خبر: 16647
یادداشت:

پرسه زدن کرونای دلتا در باغ رضوان ارومیه

در روزهایی که آمار مبتلایان و فوت ناشی از ابتلا به کرونا در ارومیه به شدت افزایش یافته، مشاهدات حاکی است که باغ رضوان بسیار شلوغ و پرازدحام شده و این خود عاملی برای تشدید کرونا می‌باشد.
پرسه زدن کرونای دلتا در باغ رضوان ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، همزمان با اوج‌گیری کرونا بسیاری از مردم در طول یکسال و نیمی که از شیوع این ویروس می‌گذرد، توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته‌اند تا مبادا تن آن‌‌ها میزبان کرونا شود.

در مقابل عده‌ای هستند همچنان کرونا را یک بیماری ساده همانند سرماخوردگی می‌پندارند، روزهای پنجشنبه که می‌شود خطر را از یاد میبرند، انگار که کرونا پنجشنبه‌ها افراد را مبتلا نمی‌کند.

متاسفانه با گذشت یکسال و نیم عده‌ای این خطر را جدی نمی‌گیرند و همچنان برای حضور در مراسمات در باغ رضوان حضور پیدا می‌کنند، برخی نیز هستند که در اصل راضی به شرکت در این مراسمات نیستند و اینجاست که داستان همیشگی رودربایستی که گریبان گیر مردم می‌باشد، تکرار می‌شود.

از سوی دیگر باور غلطی که بین مردم وجود دارد این است که کرونا در فضای باز منتقل نمی‌شود و با همین باور غلط شرکت خود را در مراسمات توجیح می‌کنند و با دست دادن و در آغوش کشیدن عزاداران؛ شرایط را برای تشدید شیوع این ویروس منحوس فراهم می‌کنند.

از طرفی هم با توجه به مسدود بودن راه‌های منتهی به باغ رضوان برخی از شهروندان با دور زدن قوانین سعی در بی اهمیت جلوه دادن ویروس کرونا دارند؛ متاسفانه آنان نمی‌دانند که با اینکار نه تنها جان خود بلکه جان عزیزانشان را نیز در معرض خطر کرونا قرار می‌دهند.

در آخر امید است که افراد بیش از پیش به توصیه‌های ستاد استانی مقابله با کرونا توجه داشته باشند و تا حد امکان از تجمع در باغ رضوان خودداری کرده تا بیش از این شاهد قربانی‌های کرونایی در سطح استان نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید