14:11|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 26 تیر 1400 - 13:02
کد خبر: 16633
متخصص نوزادان، کودکان و نوجوانان در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

پاسخ پزشک نوزادان به سوالات مخاطبان

پاسخ دکتر رامین زارع، متخصص نوزادان، کودکان و نوجوانان به سوالات مطرح شده از سوی مخاطبان باریش نیوز
پاسخ پزشک نوزادان به سوالات مخاطبان


1.سوال مخاطب: دخترم ریزش مو دارد و پزشک برای حل این مشکل شامپو و مکمل تجویز کرده بودن که بصورت موقتی جلوی ریزش مو را گرفت، ولی الان باز هم ریزش مو دارد، میخواستم از آقای دکتر بپرسم درمانی قطعی برای این مشکل وجود دارد؟ از طرفی هم دخترم لاغر اندام است برای رشد چه غذاهایی پیشنهاد می‌کنند؟

پاسخ پزشک: عوامل اصلی ریزش مو در کودکان شامل:
- بیماری آلوپسی آره آتا
-عفونت قارچی، آلوپسی کششی، تریکوتیلومانیا
- تلوژن افلوویوم، مشکلات غده تیروئید، کم خونی، شپش و انگلهای پوستی، سوء تغذیه و ... را شامل می‌شود که نیاز به مراجعه به پزشک متخصص اطفال و بررسی موارد گفته شده را دارد.

2.سوال مخاطب: دخترم شش سال دارد و زمانی که تب میکند پشت سرش هم درد میکند؛ آیا این درد عادی است؟ از بدو کودکی هر وقت سرما میخورد یا خسته بود، یا تابستان‌ها بیرون می‌رفت فقط تب می‌کرد، در ضمن از بینیش هم بیشتر خون میاد ( خون دماغ) میشه؛ آیا علت خاصی وجود دارد؟

پاسخ پزشک: با توجه به اینکه اکثرا در اطفال علت تب مربوط به ابتلا کودک به بیماری‌های ویرال می‌باشد سردرد یکی از علائم است ولی در صورت وجود علائم عصبی همراه نیاز به بررسی از نظر رد بیماری‌هایی مثل مننژیت و انسفالیت و ... را دارد.

3.سوال مخاطب: دخترم حدودا ۹ ماهه است و مشکل خوب دارد، در طول روز فقط یه ربع می‌تواند بخوابد؛ علت چیست؟

پاسخ پزشک: میزان خواب شیرخوار 9 ماهه در سن 12-4 ماهگی حدودا 15 ساعت در روز برای خواب کودکان این محدوده سنی مناسب است اما بیشتر نوزادان تا 11 ماهگی فقط حدود 12 ساعت خواب دارند. نوزادان معمولا سه چرت دارند؛ چرت نیمه صبح(معمولا از ساعت 9 صبح شروع می‌شود و در حدود یکساعت طول می‌کشد)، چرت اوایل ظهر(بین 12 ظهر تا 2 بعد از ظهر به طول می‌انجامد)، چرت دیروقت(ممکن است از ساعت 15 بعد از ظهر لغایت 17 عصر به طول انجامد) بنابراین شرح حال شیرخوار و نحوه خواب بایستی بررسی و توصیه‌های لازم در این خصوص به والدین گفته شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید