12:24|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 20 تیر 1400 - 12:20
کد خبر: 16599
یادداشت:

نارضایتی کارمندان از عدم اعمال دورکاری در برخی از ادارات دولتی

بیش از 16 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و به دنبال آن آذربایجان غربی می‌گذرد و حالا دیگر مسوولان دولتی نیز دورکاری در شرایط کنونی را، سیاستی برای در امان ماندن نیروی کار جامعه و خانواده‌های‌شان از این ویروس و حتی کاهش هزینه‌های رفت‌و‌آمد و ترافیک و ... می‌دانند.
نارضایتی کارمندان از عدم اعمال دورکاری در برخی از ادارات دولتی


سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه در بعضی ادارات دولتی به بهانه‌ اینکه درصد دورکاری کارمندان به دستگاه‌ها واگذار شده و منوط به باقی نماندن کارهای روتین روزمره است از اجرای بخشنامه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص دورکاری ۵۰ درصدی کارکنان دولت سر باز می‌زنند که همین مسأله سبب شده تاثیری در روند حضور و تردد کارکنان و مردم در سطح شهر و همچنین کاهش آلودگی هوا و شیوع بیماری کرونا وجود نداشته باشد.

متاسفانه، برخی از ادارات در ارومیه از دورکاری کارمندان پرهیز کرده است و یا به شکل سلیقه‌ای به اجرای آن می پردازند.بر اساس پیام های مردمی گاها برخی از مدیران ادارات حتی به اجرای مصوبه تعطیلی ادارات دولتی جهت صرفه جویی در مصرف برق نیز عمل نمی کنندادارات به کاهش ساعات اداری و دورکاری تمکین نمی‌کنند.

متاسفانه در برخی موارد مشاهده شده که ادارات بخشنامه دولت مبنی بر دورکاری در زمان کرونا را رعایت نمی‌کنند و شاهد این هستیم که کارمندان گلایه دارند که ادارات تقلیل ساعت را هم اعمال نکرده‌اند و برخی به تشخیص‌های خود عمل می‌کنند. 

به نظر می رسد، با وجود هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور حداقلی و تاکید بر ماندن در خانه و اجرای امور به صورت مجازی و دورکاری، هنوز بسیاری از مدیران در عمل به مصوبه دورکاری کارکنان خود اعتقادی ندارند و به صورت کاملا سلیقه ای در وضعیت زرد، نارنجی و قرمز عمل می کنند که این امر باعث نارضایتی برخی از کارمندان شده است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

صیاد بابازاده
1400/04/21 - 00:23

درسته ازجمله مرکز ساماندهی متکدیان که زیر نظر فرمانداری ارومیه فعالیت مینماید نیز از دور کاری کارمندان ونمایندگان ارگانها خودداری و کاملا سلیقه ای اعمال میکنن در حالی که وجود کارمندان چندان حیاتی نیست ولزومییتی ندارد