16:53|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 19 تیر 1400 - 12:17
کد خبر: 16597
یادداشت:

داستان غم انگیز غرق شدن در سدهای آذربایجان غربی/ سهل انگاری هایی که همواره جان می ستانند

همه ساله با آغاز فصل گرما آغاز فصل تابستان بسیاری از شهروندان با حضور در مناطق خوش آب و هوا به ویژه حاشیه رودخانه‌ها و دریاچه سدها اقدام به شنا می‌کنند که هرساله این بی‌توجهی‌ها با خطرهای جانی و مالی همراه بوده است.
داستان غم انگیز غرق شدن در سدهای آذربایجان غربی/ سهل انگاری هایی که همواره جان می ستانند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تابستان که می‌شود آب‌تنی و شناکردن به یکی از تفریحات پرطرفدار مردم تبدیل می‌شود این روزها با گرمای بیش از حد تابستان، شنا کردن در سدهای آذربایجان غربی بیش از هر وقت دیگری طرفدار دارد که متاسفانه برای بسیاری از این خانواده ها رفتن به این سدها بدون بازگشت می باشد.

با توجه به اینکه بارها اعلام شده است که شنا در دریاچه های سدهای مخزنی و رودخانه های آذربایجان غربی ممنوع است و برای شنا کردن مناسب و امن نیست  ولی برخی افراد، توجهی به این موضوع نمی کنند بنابراین شاهد افزایش غرق شدن هم استانی هایمان در رودخانه ها و سدها هستیم .

متاسفانه این روزها آمار غرق شدگی‌ها در سدهای آذربایجان غربی بالا بوده  و همچنان بسیاری از افراد بخصوص جوانان به خاطر آب تنی و یک تفریح ارزان جان خود با یک لحظه غفلت و سهل انگاری از دست می‌دهند.

انتظار می‌رود برای جلوگیری از غرق شدن و تهدید جان مردم، اکیب‌هایی از هلال احمر و غریق نجات هایی از آتش‌نشانی در این روزهای گرم تابستانی در محوطه سدها مستقر شوند تا از تکرار حوادث ناشی از غرق شدن در فصل تابستان جلوگیری شود.
 
متاسفانه برخی از شهروندان بدون توجه به علایم هشدار دهنده و اطلاعیه های مکرر ، در سدها  مبادرت به شنا می‌کنند که این سهل انگاری و کم توجهی، زمینه بروز خسارت‌های فراوانی را برای آنان فراهم می‌کند.

حال سوال اینجاست که چه کسی متولی پیش بینی و پیشگیری غرق شدگی در آذربایجان غربی می باشد؟ و آیا نمی‌توان با اقدامات اولیه و هزینه‌های کم در حوزه‌های فرهنگی از بروز چنین اتفاقات تلخی جلوگیری کرد؟

سخن آخر اینکه، امروز که با وجود ویروس کرونا شاهد افزایش مرگ و میر هموطنان خود شده ایم نباید به راحتی باعث شویم تا جانمان به وسیله آبی که مایه حیات است به بازی گرفته شود و در نهایت یک تفریح چند ساعته با پایانی تلخ مرگ، ما و عزیزانمان را رقم بزند.

شیرین شریفی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید