14:37|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 19 تیر 1400 - 10:48
کد خبر: 16594
متخصص نوزادان، کودکان و نوجوانان در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

پاسخ پزشک نوزادان به سوالات مخاطبان

پاسخ دکتر رامین زارع، متخصص نوزادان، کودکان و نوجوانان به سوالات مطرح شده از سوی مخاطبان باریش نیوز
پاسخ پزشک نوزادان به سوالات مخاطبان

1.سوال مخاطب: نوزادی 16 ماهه دارم که هر چند وقت یکبار یبوست می‌گیرد آیا دلیل خاصی برای این مسئله وجود دارد و علت آن چیست؟ 

پاسخ پزشک: در مورد یبوست در این سن بیشتر تنبلی روده مطرح است که اصلاح رژیم غذایی و استفاده ازغذاهای سبوس‌دار کمک کننده است ولی در موارد شدید حتما نیاز به مراجعه پزشکی و بررسی علل ضروری می‌باشد.

2.سوال مخاطب: تب مدیترانه‌ای چیست و چه راهکاری برای پیشگیری یا درمان توصیه می‌شود؟

پاسخ پزشک: تب مدیترانه‌ای فامیلیال جزو بیماری‌های ارثی است که بصورت اتوزومال مغلوب منتقل شده و بیمار دوره‌هایی از حملات تب و درد شکم و درد قفسه سینه و درد مفاصل را داشته و معمولا یک الی چهار روز طول می‌کشد و در فواصل حملات بیمار مشکل خاصی ندارد، تشخیص بایستی توسط پزشک و شرح حال و با انجام آزمایشات لازم صورت گیرد.

3.سوال مخاطب: نوزادی 50 روزه د ارم که اوایل تولد زردی داشت با کمک دستگاه زردی آن رفع شد ولی اکنون گاها چشماش زرد می‎شود، علت آن چیست؟

پاسخ پزشک: در واقع در این مورد علل زردی طول کشیده است که هیپوتیروییدی می‌تواند یکی ازعلل آن بوده و حتما نیاز به بررسی توسط متخصص اطفال را داراست. 

4.سوال مخاطب: پسر ۴ماهه دارم که از روز تولد افتادگی پلک داشت ولی به مرور زمان خوب شد الان کمی مونده آیا امکان دارد که این مشکل به طور کامل برطرف شود؟ 

پاسخ پزشک: افتاد‌گی پلک در حیطه کار همکاران متخصص چشم بوده و با توجه به اینکه مادرزادی است معمولا توسط جراحی قابل درمان می‌باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید