14:30|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 تیر 1400 - 10:19
کد خبر: 16543
یادداشت:

قطعی مکرر اینترنت؛ کلاف سردرگم روزهای امتحانی دانشجویان

مشکل عدم دسترسی به اینترنت و قطعی آن همواره در آذربایجان‎غربی یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم است و این روز‌ها ضعف آنتن‌دهی موبایل که قطعی اینترنت را نیز در پی دارد بر مشکلات دانشجویان در ایام امتحانات افزوده است.
قطعی مکرر اینترنت؛ کلاف سردرگم روزهای امتحانی دانشجویان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، به علت بروز ناگهانی ویروس کرونا در اسفند سال 98 آموزش حضوری دانشگاه‌ها به آموزش مجازی تغییر شکل داد و در ادامه این مسیر خیلی از دانشجویان با استرس ناشی از اپیدمی رو به شدند.
  
از همان ابتدا داستان تکراری کندی سرعت اینترنت تبدیل به چالشی در میان سازمان‌ها و دانشجویان شده  است.
 
مردم از کندی و قطعی مداوم اینترنت گلایه‌مندند و مسئولان آن را منکرند، اما واقعیت آن است که کندی و قطعی اینترنت در استان معضلی است که نیازمند توجه مسئولان به رفع این مشکل است.
 
با این حال با اینکه مسئولان از این موضوع کاملا مطلع هستند اما در طول روز‌های گذشته اقدام به اعمال خاموشی‌ برق کردند که این سبب شده تا دانشجویان به دلیل قطعی ناگهانی برق و قطعی اینترنت در امتحان نمره مردودی بگیرند.

مشکل مشترک دانشجویان و اساتید از زمان شروع آموزش مجازی، اتصال به کلاس و قطعی مکرر اینترنت در حین برگزاری کلاس است. این مساله از طرفی تمام شدن حجم اینترنت دانشجو استاد و از طرف دیگر محروم شدن از کلاس درس را در پی داشت که طی این مدت در جواب اعتراض‌ کاربران، چیزی جز سکوت و وعده‌های مسئولین عایدشان نشده است.

در ادامه می‌توان گفت به دلیل عدم برقراری ارتباط مطلوب، در طول ترم برخی از دانشجویان از شرکت در کلاس‌های مجازی صرف نظر کرده‌اند و اکنون با فرا رسیدن ایام امتحانات آن‌ها مجبور به شرکت در امتحان هستند که قطعی اینترنت و سرعت ضعیف آن، دانشجویان را بیش از پیش ناامید و کلافه کرده است.

با توجه به پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند پس از شیوع ویروس کرونا تمامی آزمون‌ها در طول این مدت به صورت آنلاین انجام شده که به دلیل قطعی مکرر اینترنت، قادر به پاس کردن برخی از درس‌ها نشده‌اند و زمانیکه وسط آزمون، برق می‌رود یا نت قطع می‌شود امکان خروج از برنامه و ورود دوباره وجود ندارد و گاهی اوقات تا بعد از پایان آزمون نیز نمی‌توانند از طریق نت آزمون بدهند.

در ادامه بایستی گفت که پایین آمدن موضعی آمار ابتلا و مرگ و میرها بسیاری را دلخوش به بازگشت به روزهای گذشته کرده‌بود اما با شیب افزایشی بیماری کرونا یکی از چالش‌های مهم در نظام آموزشی سر باز کرده ‌است.

در ظاهر بعد از گذشت یکسال و نیم نباید مشکل چندانی با شیوه آموزش مجازی وجود داشته باشد اما در اصل همچنان چالش‌های بسیاری از این روش متوجه دانشجویان است.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین مربوطه به جای افزایش استرس در وجود دانشجویان در ایام امتحانات در جهت سهولت دسترسی به وب‌های آموزشی تمامی امکانات لازم را مهیا کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید