14:25|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 03 تیر 1400 - 09:18
کد خبر: 16509
واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده؛

سفری بی بازگشت و گزارشی که به انتها نرسید

واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده چهارشنبه 2 تیرماه 1400 به خبر نخست رسانه ها تبدیل شد سفری بی بازگشت برای 2 خبرنگار ایرنا و ایسنا که نتوانستند گزارش خود از دریاچه ارومیه را به پایان برسانند.
سفری بی بازگشت و گزارشی که به انتها نرسید

خبرنگاران ایرنا و ایسنا در واژگونی اتوبوس در نقده جان باختند

رییس مرکز فوریتهای پزشکی آذربایجان غربی گفت: واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران اعزامی از تهران به پیرانشهر ۲۱ مصدوم و ۲ فوتی داشت که این ۲ نفر خبرنگاران ایرنا و ایسنا هستند.

باقر بهرامی افزود: طبق اطلاعات اولیه ارسالی ۲ بانوی خبرنگار به نام های ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی دو تن از خبرنگاران پر تلاش، متعهد و دلسوز ایرنا و ایسنا در این حادثه جان باختند.

وی بیان کرد: خبرنگاران مصدوم به بیمارستان امام خمینی (ره) نقده منتقل شده و در حال درمان هستند.

وی اضافه کرد: بالگرد هلال احمر استان برای انتقال خبرنگاران مصدوم به ارومیه اعزام شده است. 

دقایقی پس از این خبر، حضور استاندار آذربایجان غربی در بیمارستان نقده (در ۸۵ کیلومتری ارومیه) مخابره شد؛ محمدمهدی شهریاری به محض دریافت خبر تصادف خبرنگاران به نقده سفر کرده و در بیمارستان حاضر شده بود و مسوولان بهداشتی درمانی و حوزه محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز به همراه او حاضر شده بودند.

چهار خبرنگار مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس با بالگرد به ارومیه اعزام شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: چهار نفر از خبرنگاران مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس نقده به ارومیه اعزام و تحت درمان قرار گرفتند.

دکتر جواد آقازاده افزود: "محمدمهدی گوهری"، "ابراهیم نژاد رفیعی"، "مرتضی محمدصادقی" و "حسن ظهوری " چهار مصدوم اعزام شده به ارومیه هستند.

وی اضافه کرد: افراد دیگری هم که مصدومیت جزئی داشته اند، با اتوبوس آمبولانس به ارومیه اعزام می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: این حادثه ۲ فوتی داشت .

آقازاده گفت: وضعیت درمانی این خبرنگاران با حساسیت در حال مدیریت است و مشکلی وجود ندارد.

همانطور که آقازاده قول داده بود، دقایقی بعد از این مصاحبه، دیگر مصدومانی که وضعیت به نسبت بهتری داشتند با استفاده از آمبولانس ها و اتوبوس آمبولانس ها به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه اعزام شدند.

این افراد اتوبوس واژگون شده در نقده حامل ۲۶ نفر بود؛ فقط ۲ نفر فوت کرده اند

اتوبوس واژگون شده در نقده حامل ۲۶ نفر بود؛ فقط ۲ نفر فوت کرده اند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی همچنین با بیان اینکه اتوبوس واژگون شده در نقده، حامل ۲۶ نفر شامل ۲۰ خبرنگار بود که همه آنان مصدوم یا کشته شده اند؛ اظهار کرد: از این تعداد، ۲۰ نفر خبرنگار، چهار نفر عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه و ۲ نفر نیز راننده و کمک راننده بودند.

آقازاده اضافه کرد: متاسفانه در این حادثه ۲ نفر از خبرنگاران جان خود را از دست داده اند.

وی اظهار کرد: حال بسیاری از مصدومان این حادثه مناسب بوده و تنها چهار نفر به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه اعزام شده اند.

اسامی حادثه دیدگان در این حادثه اعلام شد؛

محمدمهدی گوهری، علی شریف زاده، صدرا محقق، آسیه اسحاق، کمال عثمان پور، ندا اکبری، زینب رحیمی، زهرا کشوری، سعید بیداد، رباب باباخان، آیسان زرفام، کیمیا عبدالله پور، سهیل فرجی، زهرا رفیعی، مرتضی محمدزاده، ابراهیم نژاد رفیعی، مرتضی محمدصادق، حسن ظهوری، محمدرحیم مقدس، فروغ فکری، علی حاجی مرادی این افراد را شامل می شود.

پس از آن، مسوولان کشوری و استانی ضمن ارسال پیام تسلیت، پیگیری سریع قضیه و رسیدگی به وضعیت مصدومان و همچنین بررسی کامل مسوولان حادثه را مورد تاکید قرار دادند.

رئیس جمهوری جان باختن خبرنگاران ایرنا و ایسنا را تسلیت گفت

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در پیامی جان باختن خبرنگاران ایرنا و ایسنا درپی حادثه غم انگیر واژگونی اتوبوس در نقده را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت رئیس جمهوری آمده است: حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست کشور در استان آذربایجان غربی و جان باختن ۲ بانوی خبرنگار و مجروح شدن تعدادی از آنان، موجب اندوه و تاثر عمیق شد.

وی افزود: اینجانب ضمن تکریم خدمات ارزشمند این خبرنگاران پرتلاش رسانه های کشور که دغدغه ای جز خدمت به میهن اسلامی را نداشتند، با خانواده های داغدیده و اصحاب رسانه کشور ابراز همدردی می کنم و از درگاه خداوند متعال برای جانباختگان حادثه علو درجات و برای مجروحان آرزوی سلامتی و شفای عاجل دارم.

رئیس جمهوری تاکید کرد: لازم است دستگاه های مسئول ضمن دلجویی از خانواده های این عزیزان سفر کرده، سریعا علل وقوع حادثه را بررسی و نسبت به ارایه گزارش آن اقدام کنند.

جهانگیری جان باختن خبرنگاران ایرنا و ایسنا را تسلیت گفت

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در توئیتی جان باختن ۲خبرنگار محیط‌زیست خبرگزاری های ایرنا و ایسنا را در حادثه غم انگیر واژگونی اتوبوس در نقده تسلیت گفت.

جهانگیری در این توئیت نوشت: خبر حادثه سقوط خودرو خبرنگاران و درگذشت دو عزیز خبرنگار بسیار تاثرانگیز بود.

وی افزود: به جامعه خبرنگاران کشور و خانواده های داغدیده عرض تسلیت دارم.

جهانگیری گفت: امیدوارم دوستان خبرنگار آسیب دیده هرچه زودتر سلامتی خود را بازیابند. که روز هجر سیه باد و خانمان فراق.

واعظی جان باختن خبرنگاران در حادثه واژگونی اتوبوس را تسلیت گفت

محمود واعظی رئیس دفتر جمهوری در پیامی در اینستاگرام جان باختن خبرنگاران ایرنا و ایسنا را حادثه غم انگیر واژگونی اتوبوس در نقده تسلیت گفت.

واعظی در این یادداشت نوشت: سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در استان آذربایجان غربی و درگذشت دو بانوی خبرنگار مایه تاسف و تاثر شد.

او ادامه داد: این عزیزان برای انعکاس یک موفقیت محیط زیستی کشور به منطقه سفر کرده بودند اما متاسفانه دچار حادثه شدند و جامعه رسانه ای کشور را داغدار کردند.

واعظی گفت: اینجانب ضایعه درگذشت سرکار خانم‌ها مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی را به جامعه رسانه ای، دو خبرنگار وزین ایسنا و ایرنا، همکاران، بازماندگان و خانواده های این دو عزیز، خصوصا همسر مرحوم یاسینی جناب آقای بهراد مهرجو روزنامه نگار با سابقه مطبوعات کشور تسلیت عرض می کنم.

البته واعظی ضمن تماس با استاندار آذربایجان غربی و بررسی چند و چون این اتفاق ناگوار، پیگیری کامل ماجرا را نیز مورد تاکید قرار داده بود.

نوروزپور جان باختن خبرنگاران ایرنا و ایسنا را تسلیت گفت

محمدرضا نوروزپور در پیامی نوشت: با تاسف فراوان در حادثه تلخ واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست در نقده ۲ نفر از همکاران عزیزمان در خبرگزاری های ایرنا و ایسنا را از دست دادیم.

متاسفانه بار دیگر داغدار خبرنگارانی شدیم  که جان خود را در مسیر انجام وظیفه گذاشتند و به سفری بی بازگشت رفتند. آنها که می رفتند تا با مخابره گزارشی از احیای دریاچه ارومیه، احیاگر امید در جامعه باشند، داغی بر دل جامعه رسانه ای و خانواده های خود شدند. اینجانب درگذشت خانم ها ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران متعهد و متخصص حوزه محیط زیست را به جامعه خبری، همکاران رسانه ای آنها در خبرگزاری های ایرنا و ایسنا، همکاران عزیزم در اداره کل چندرسانه ای خبرگزاری ایرنا، کلیه خبرنگاران و فعالان حوزه محیط زیست و خانواده های گرانقدر این دو عزیز سفر کرده و  بویژه دوست و همکار رسانه ای عزیزم جناب آقای بهراد مهرجو که هم اکنون داغدار همدم، همسر و همسفر خود ریحانه یاسینی شده است، تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

از خداوند رحمان برای این عزیزان سفر کرده طلب مغفرت و آمرزش و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت می کنم. همچنین برای سایر همکاران رسانه ای عزیزم که در این حادثه تلخ مصدوم و مجروح شده اند آرزوی سلامتی و بهبودی کامل دارم. امیدوارم دستگاه های مسئول کشوری و استانی پیگیری های لازم در خصوص بررسی علل بروز این حادثه را در دستور کار قرار داده و همکاری شایسته ای برای کاستن از آلام و دغدغه های خانواده های مصدومان عزیز این حادثه به عمل آورند.

کلانتری از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران عیادت کرد

عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان محیط‌زیست با حضور در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در حوالی شهرستان نقده عیادت کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که برای پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران به منطقه سفر کرده با حضور در بیمارستان امام خمینی(ره)  ارومیه ضمن عیادت از مصدومان این حادثه تلخ در حال پیگیری علل حادثه و رسیدگی به وضعیت سایر خبرنگاران است.

جزئیات حادثه

سازمان حفاظت محیط زیست در اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت مجدد بابت درگذشت دو تن از خبرنگاران ارزشمند محیط زیست، جزئیاتی از سفر خبرنگاران برای بازدید از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه منتشر کرد؛ با دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه از صبح روز چهارشنبه تور رسانه‌ای برای بازدید از پروژه‌های عمرانی این ستاد آغاز شد.

در این سفر دو روزه ۲۰خبرنگار از رسانه‌های کشور به همراه ۴ نفر از کارکنان روابط‌عمومی سازمان محیط زیست و ۲ نفر از کارکنان ستاد احیا دریاچه ارومیه برای بازدید از پروژه‌های احیا دریاچه ارومیه ساعت ۶:۳۰ صبح از فرودگاه مهرآباد تهران به ارومیه سفر کردند.

گروه اعزامی از تهران پس از رسیدن به ارومیه با اتوبوس تهیه شده توسط اداره‌کل محیط زیست استان آذربایجان غربی برای بازدید از تونل زاب در شهرستان پیرانشهر اعزام شدند.

همان روز  خبرنگاران از طریق لوکوموتیو وارد تونل شدند و پس از بازدید از  تونل زاب حوالی ساعت ۶ بعدازظهر برای استراحت و صرف ناهار به محل سد کانی‌سیب مراجعت می‌کنند که متاسفانه اتوبوس حامل خبرنگاران و تیم اعزامی بر اثر نقص فنی واژگون می‌شود.

بعد از این حادثه تلخ بلافاصله نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام می‌شوند و مصدومان را به بیمارستان امام‌خمینی شهرستان نقده اعزام می‌کنند.

بر اثر این حادثه متاسفانه دو خبرنگار برجسته حوزه محیط‌ زیست خانم‌ها ریحانه یاسینی از خبرگزاری ایرنا و مهشاد کریمی از خبرگزاری ایسنا بر اثر جراحات وارده فوت می‌کنند.

در این حادثه ۱۷ نفر دیگر دچار مصدومیت شدند که ۴ نفر از این مصدومان جهت ادامه مداوا به ارومیه اعزام شدند و ۱۳ نفر دیگر به صورت سرپایی در حال مداوا هستند.

اما هرچه که از این حادثه ماند، ناراحتی و تاسف از به پایان نرسیدن این خبرنگاران بود و آنان نتوانستند آخرین خبر خود را به پایان برسانند و خود به خبری برای رسانه ها تبدیل شدند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید