00:17|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1400 - 10:21
کد خبر: 16482
یادداشت:

مدعیان مدیریت شهری، آثار تبلیغات خود را از چهره شهر بزدایند

بلاخره ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ارومیه با تمام هیاهوهای تبلیغاتیش تمام شد و اکنون شهری با هزاران پوستر و تراکت چسپیده بر دیوار ها و اماکن عمومی آن، از نامزدهایی که ادعای تغییر وضعیت شهر را داشتند بر جای مانده است.
مدعیان مدیریت شهری، آثار تبلیغات خود را از چهره شهر بزدایند


سرویس اجتماعی باریش نیوز، چسباندن پوستر وتراکت های تبلیغاتی بر درودیوار شهر، ایجاد مناظر زشت ونازیبا در خیابان ها ،ازبین درختان ونصب پلاکاردها وبنرهای تبلیغاتی به تیرهای برق، از جمله مواردی است که باعث می شود تا سال ها بعد آثاربی نظمی وساماندهی نشدن تبلیغات انتخاباتی را شاهد باشیم .به جرات می توان گفت که هنوز آثار پوسترهای انتخاباتی و شعارهای تبلیغاتی نوشته شده دوره قبلی شورای شهر، بعضا روی دیوارهای به چشم می خورد.

حال بعد از پایان تبلیغات کاغذی بهتر نیست همه کاندیداها چه آنهای که راهی پارلمان محلی شورای شهر شدند و چه کسانی که نتوانستند در این انتخابات نظر مردم را به سوی خود جلب کنند به همراه اعضای ستادشان در یک اقدام تاریخی به جمع آوری پوسترها و تراکت های چسپیده شده بر در و دیوار شهر بپردازند؟ تا مردم باور کنند همه این نامزدها واقعا جهت تغییر سیمای شهری و حل مشکلات شهری پا به کارزار انتخابات ششم نهاده اند.

بهرحال عملکرد غلط نامزدها وهواداران آنها در از بین بردن سیمای شهری وایجاد مناظر زشت وخسارت زدن به ابنیه عمومی وخصوصی، هزینه هنگفتی را به اقتصاد شهری وسازمان های مسئول و شهروندان وارد می کند که بنظر می رسد بازنگری اساسی درقانون انتخابات وطراحی قانون جامع انتخابات برای جلوگیری از هرزرفتن نیروی انسانی وآشفتگی سیاسی واجتماعی ضرورت ویژه ای دارد.

آثار یک هفته ای تبلیغات شورای شهر و پوستر چسپانی در سطح معابر عمومی، جدول ها و تیرهای برق و تاسیسات مخابراتی و دیوارهای خانه های مردم هنوز خود نمایی می کند و اکنون شهرداری بایستی برای پاکسازی آن میلیونها تومان هزینه کند.


آنچه مسلم است اگر نگاهی به عملکرد شورای پنجم شهر ارومیه داشته باشیم به خوبی مشخص می شود که مردم این شهر از عملکرد ضعیف اعضای این دوره در زیبا سازی شهری و همچنین مسائل عمرانی راضی نبوده اند؛ پس در این میان آنچه مسلم است این است که منتخبین جدید مردم از همین ابتدا خود را به مردم نشان دهند و با جمع آوری پوسترهای تبلیغاتی ، تراکت ها و همچنین پاک کردن شعارهای تبلیغاتی خود از دیوارهای شهر صداقت و هدف راستین خود از ورود به پارلمان شهری را برای مردم همیشه در صحنه این شهر به اثبات برسانند.

شیرین شریفی


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید