00:41|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1400 - 11:30
کد خبر: 16473
یادداشت:

قطعی برق و اینترنت در ایام امتحانات؛ بلای جان دانشجویان

برگزاری امتحانات از بدو شیوع ویروس کرونا همواره با مشکل‌های جدی رو به رو بوده، اما این بار با قطعی برق و اینترنت پیچیدگی‌هایی را با خود همراه کرده است که کلافگی و اعتراض دانشجویان را در پی دارد.
قطعی برق و اینترنت در ایام امتحانات؛ بلای جان دانشجویان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، به علت شیوع ویروس کرونا در اسفند سال 98  آموزش حضوری دانشگاه‌ها به آموزش مجازی تغییر شکل داد و در پی این تغییر بسیاری از دانشجویان را با استرس ناشی از اپیدمی مواجه کرده است.

قطعی برق ناگهانی در چند ماه اخیر در آذربایجان‌غربی یکی از موضوعات خبرسازی است که مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده و کار بسیاری از ادارات را با اختلال روبه کرده است.

اما در شرایط فعلی، قطعی برق موجب نگرانی‌های جدیدی هم شد؛ چرا که با فصل امتحانات دانشجویان مصادف شد و نبود برق و اینترنت برای امتحان، برای برخی دانشجویان استرسی جدی ایجاد کرد.

اغلب دانشجویان معتقدند که قطعی برق و اینترنت، فشارهای زیادی بر دوش آن‌ها گذاشته، فشارهایی که اغلب توسط اساتید و مسئولان دانشگاه جدی گرفته نمی‌شود؛ چون از طرفی برایشان زحمت و دردسر به همراه خواهد داشت و از طرف دیگر آن را به پای بهانه‌های دانشجویان برای درس نخواندن می‌گذارند و حرف دانشجویان را جدی نمی‌گیرند.

از طرفی هم برخی از دانشجویان اظهار می‌کنند برایشان اتفاق افتاده که وسط امتحان ناگهان دسترسی اینترنت قطع شده و نتوانستند به طور کامل به سوالات پاسخ داده و آن‌ها را ثبت کنند و بعد از وصل برق و اینترنت زمانی که می‌خواهند مجددا وارد سایت شوند، از زمان امتحان چیزی باقی نمانده و امتحانی که مطمئن هستند نمره کامل را در آن دریافت می‌کنند، خراب شده است.

در وضعیت کنونی بهتر است اساتید برای جلوگیری از معضلات قطعی برق و اینترنت، به جای ایراد گرفتن از دانشجو آن‌ها را درک کنند و به صورت چند مرحله‌ای از دانشجویان امتحان بگیرند و انتظار می‌رود با برگزاری آزمون‌های چند مرحله‌ای از این معضل بزرگ جلوگیری کنند و در آخر بایستی تمامی دانشگاه‌ها این موضوع را جدی بگیرند تا همه بخش‌های امتحان در یک امتحان خلاصه نشود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید