07:24|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1400 - 12:13
کد خبر: 16459
در آستانه انتخابات؛

کاغذهای تبلیغاتی که چهره شهر را مخدوش کرده‌اند

نامزدهایی که در شعارهای تبلیغاتی خود، التزام به قانون، تامین آسایش و آرامش مردم را سفارش کرده و آرمان خود را حل مشکلات شهری می‌دانند، متاسفانه حامیان آن‌ها با چسباندن کاغذ و بنرهای تبلیغاتی، آلودگی بصری ایجاد کرده‌اند که در شان یک کلانشهر نمی‌باشد.
کاغذهای تبلیغاتی که چهره شهر را مخدوش کرده‌اند

سرویس سیاسی باریش نیوز، این روزها با قرار گرفتن در آستانه انتخابات ششمین دوره شورای شهر، دیوارنویسی و استفاده از در و دیوار منازل مسکونی، مغازه‌ها و اماکن ورزشی و ... برای تبلیغات و درج جملات مختلف و متفاوت، در سطح شهر ارومیه به چشم می‌خورد.

در این دوره از انتخابات برخلاف دوره‌های قبل، به دلیل کثرت کاندیداها، شاهد حجم عظیم پوسترهای تبلیغاتی هستیم که زیبایی شهرها را به تاراج برده‌اند. نامزدهایی با نصب انواع تراکت، بنر با ژست‌ها و وعده‌های انتخاباتی مختلف سعی در جلب آراء مردم دارند.

این تبلیغات به گونه‌ای است که در و دیوار و خیابان‌های شهر مملو از تصاویر بزرگ و کوچک و رنگارنگ کاندیداها شده که در کنار سایر تبلیغات شهری خودنمایی می‌کند و چهره شهر، زیبایی و طراوت خود را از دست داده است.

در این دوره از انتخابات انتظار می‌رفت با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و گسترش استفاده از فضای مجازی، از سایت‌های خبری و اطلاع رسانی گرفته تا شبکه‌های مجازی، کمتر شاهد تبلیغات کوچه و بازاری باشیم و تبلیغات سنتی و قدیمی جای خود را به این شیوه نوین تبلیغاتی دهد، اما برخلاف این دیدگاه، در کنار بهره‌گیری کاندیداها از شیوه‌های نوین تبلیغاتی در فضای مجازی همچنان دیگر شاهد الصاق عکس‌ها و پوسترهای مختلف بر دیوارها و تابلوها، پاره کردن عکس‌های سایر کاندیداها، چسباندن پوستر در محل‌های غیرمجاز هستیم.

لازم به ذکر است در کنارآلودگی‌های بصری از جمله پخش کاغذهای تبلیغاتی در سطح شهر، بسیاری از این نامزدها با بر پایی ستادهای تبلیغاتی تا پاسی از نیمه شب با ایجاد آلودگی صوتی سبب نارضایتی بسیاری از شهروندان شده‌اند.

حال سوالی که برای اکثریت شهروندان پیش آمده، این است که کسی که قانون را نادیده می‌گیرد و بی‌پروا دست به تخریب اموال عمومی و پخش برگه‌های تبلغاتی که موجب مخدوش شدن چهره شهر می‌شود، چگونه می‌خواهد در شورای اسلامی شهر زمینه توسعه و آبادانی و نیز رفاه مردم را فراهم سازد؟؟؟

شهرداری در برخی نقاط پر رفت و آمد شهر از جمله سر چهارراه‌ها و در طول بعضی خیابان‌های اصلی مکان‌هایی را برای نصب تبلیغات کاندیداها در نظر گرفته است اما با شرایط موجود هیچ کاندیدی رعایت نکرده و همچنان به بی‌قانونی خود ادامه می‌دهند و با این کار حقوق شهروندی را زیرپا می‌گذارند.

در پایان انتظار می‌رود نامزدهای تبلیغاتی در وهله اول برنامه‌های خود، قانونمداری را قرارداده و به جای مخدوش کردن چهره شهر سعی در آبادانی آن کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید