23:26|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1400 - 12:15
کد خبر: 16451
یادداشت:

ساماندهی مبادی ورودی شهر؛ راهکاری جهت دستیابی به توسعه گردشگری

افزایش روزانه کارگاه‌های ضایعاتی در ورودی‌های کلانشهر ارومیه باعث شده تا موضوع ساماندهی ورودی‌ها به صورت جدی‌تری در دستور کار نهادهای ذیربط در جهت توسعه گردشگری قرار گیرد.
ساماندهی مبادی ورودی شهر؛ راهکاری جهت دستیابی به توسعه گردشگری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با گذر از ورودی‌های ارومیه و حاشیه‌های این کلانشهر، کارگاه‌های ضایعاتی با انبوهی از انواع فلزی، پلاستیکی و کاغذی به چشم می‌خورد که جدا از نازیبا کردن جلوه‌های بصری ورودی‌ها و اطراف این شهر، باعث بروز مشکلات و ناامنی نیز در این محل‌ها می‌شود.

وجود مشاغل مزاحم در ورودی‌های این کلانشهر چندین سال است که یکی از چالش‌های این شهر بوده است که ساماندهی آن در برهه‌های مختلف از سوی مسئولین مربوطه وعده داده شده اما همچنان به نقطه مطلوب نرسیده است.

در ادامه می‌توان گفت یکی از عوامل مهم و اساسی که در زیبا سازی شهرها دخیل است رسیدگی به فضای ورودی شهرها می‌باشد. زیبا سازی ورودی شهرها می‌تواند رونق گردشگری را در فصول در پی داشته باشد.

متاسفانه در چند سال اخیر ورودی های  شهر محل خرید و فروش ضایعات شده است و این جای تاسف دارد و باعث بازخورد بد نسبت به شهرمان می‌شود و روزانه بر تعداد آنان افزوده می‌شود.

از طرفی هم با توجه وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و شیوع ویروس منحوس کرونا نباید باعث بیکاری عده‌ای از مردم که از این راه نان حلال درمی آورند شویم ولی باید با سازماندهی و یا انتقال این مناطق به محلی خاص از زشت جلوه دادن شهرمان بپرهیزیم.

از آنجایی که ساماندهی و زیباسازی ورودی شهرها نقش بسزایی در جذب توریست و گردشگر دارد، بارها ساماندهی آن توسط مدیران شهری و طی جلسات متعددی مطرح شده ولی با گذشت چندین سال همچنان در حد وعده باقی مانده است.

با گذر از ورودی های شهری خواهیم دید که در حال حاضر از طراحی و فضای مناسبی برخوردار نیستند و نیاز است تا توجه ویژه به آن صورت بگیرد و در فراموشی مطلق به سر نبرد.

ورودی شهرها به دلیل اینکه معرف آن شهر هستند؛ ساماندهی آن بسیار حائز اهمیت است. ورودی‌های شهر اولین تقاطعی هستند که مسافران و گردشگران در بدو ورود به شهر با آن روبرو می‌شوند و بخش عمده تصورات آن‌ها در خصوص فرهنگ و آبادانی شهر در آن لحظه شکل می‌گیرد از این رو بایستی ساماندهی و زیباسازی ورودی‌های شهرها در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.

و در آخر امید است که مسئولین و نهادهای مربوطه در شناسایی شهر به مسافران با ساماندهی و زیباسازی ورودی شهر در توسعه و آبادانی و رونق اقتصادی شهر اقدام عملی انجام دهند و برای ساماندهی ضایعات فروشان برنامه‌هایی را اتخاذ کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید