18:39|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1400 - 10:20
کد خبر: 16447
با نگاهی به بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر؛

کاندیداهایی که بیشتر تشنه قدرت هستند تا خدمت!

همزمان با آغاز تبلیغات ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، چهره شهر ارومیه بیشتر از همه به آلبوم عکس‌هایی تبدیل شده است که حال و هوای شهر را تغییر داد؛ و حال سوال بسیاری از شهروندان اینجاست که افراد توانمند و نخبه در حوزه‌های مختلف برای شورای شهر بر کدامین اساس و مبنا انتخاب می شوند؟
کاندیداهایی که بیشتر تشنه قدرت هستند تا خدمت!


سرویس سیاسی باریش نیوز، با نگاهی گذرا به بنرهای تبلیغاتی و  ستادها، به خوبی می توان مشاهده کرد که متاسفانه هیچ گفت‌و‌گوی تخصصی در ارائه راهکارهای تغییر وضع موجود در شهر رویت نمی‌شود.

بررسی های میدانی در مورد فعالیت پنج دوره شوراهای شهر و روستا در مدیریت شهری نشان می دهد که کارکرد و عملکرد این شوراها تاکنون در حد انتظار نبوده و این نهادهای مردمی نتوانسته اند با تمام توان خود وارد عمل شوند.

 یک کاندیدا باید از روش های غیر منطقی برای گرفتن رای مردم پرهیز کند و مردم نیز نباید این مسائل را ملاک خوب بودن و شایسته بودن فرد مورد نظر قرار دهند.

در این میان لازم و ضروری است که کاندیداها با برنامه ای شفاف و مدون واردعرصه انتخابات شوند، چرا که وقتی شفافیت نباشد شاهد آسیب‌هایی در شورا خواهیم شد که از آن جمله می‌توان به تدوین برنامه‌های غیر کارشناسی و آسیب به جامعه نام برد؛ نداشتن برنامه و ایجاد جریانات حاشیه ای اخیر در شهرداری و برخی مسائل حاشیه ای در شوراهای قبلی نیز ناشی از نبود همین شفافیت ها می باشد.

نامزدهای هرچقدر بتوانند عملکرد شفاف و پاسخگو داشته باشند قطعا به افزایش اعتماد شهروندان نسبت به شوراکمک می‌کنند و همین امر در دوره‌های بعدی  نیز مردم را با علاقه بیشتر نسبت به انتخاب شورا و گزینه‌های داوطلب در شوراها پای صندوق اخذ رأی می آورد و عملکرد شفاف و تخصص اعضای  شورا اعتمادسازی اجتماعی را در جامعه افزایش می دهد.

سخن آخر اینکه، وقتی به شعارهای تبلیغاتی کاندیداهای شهر  می‌نگریم اصلاً وظایف و اختیارات شورا در این شعارها لحاظ نشده است؛ نه خبری از برنامه های آنها است و نه خبری از سابقه کاری و تخصص! انگار بیشترین کاندیداها تشنه قدرت هستند تا خدمت!

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید