16:55|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1400 - 09:33
کد خبر: 16444
یادداشت:

کمبود و عطش بازار برای سیمان/پروژه‌های عمرانی در ارومیه با مشکل روبه رو هستند

یکی از مشکلات به وجود آمده در کلانشهر ارومیه که بعد از گذشت چندین ماه همچنان ادامه دارد، کمبود و گرانی سیمان است که معضلی برای مردم شده که خواستار رسیدگی مسئولین ذیربط می‌باشند.
کمبود و عطش بازار برای سیمان/پروژه‌های عمرانی در ارومیه با مشکل روبه رو هستند

سرویس اقتصادی باریش نیوز، کمبود و گرانی سیمان در ارومیه چند ماهی است که در بازار ساخت و ساز هیاهو به پا کرده است و در حالی که قیمت مصالح ساختمانی افزایشی چند برابر داشته، سیمان تقریبا نایاب شده است.

با توجه به این گرانی و کمبود، بازار مسکن نیز به دلیل رشد چند درصدی قیمت‌ها در رکود مطلق قرار دارد و در پی آن افزایش هزینه‌ها و نوسان قیمت مصالح ساختمانی به معضلی برای ساخت و ساز کاران تبدیل شده است.

تامین سیمان با قیمت‌های سلیقه‌ای و سو استفاده دلالان تنها گوشه‌ای از مشکلاتی است که این روز‌ها شهروندان ارومیه‌ای با آن دست به گریبان هستند.

در این شرایط که مردم انتظار جواب قاطع کننده‌ای در جهت بیان دلیل گرانی و کمیاب شدن سیمان دارند، مسئولین مربوطه دلیل اصلی این گرانی و کمبود را قطعی برق و گاز برخی کارخانجات سیمان که در روند تولید اختلال ایجاد کرده است، اظهار می‌کنند اما ظاهرا ماجرای کم‌یابی سیمان به سریالی دنباله‌دار تبدیل شده که دلیلی به غیر از آنچه مسئولان ادعا می‌کنند، دارد.

در ادامه می‌توان گفت قیمت افزایشی سیمان از اواخر سال گذشته آغاز شده و قطعا با گران شدن سیمان باید منتظر گرانی مسکن نیز باشیم، این در حالی است که وضعیت اقتصادی به قدری زندگی مردم را در تنگنا قرار داده که مشکل مسکن نیز روز به روز بر مشکلات آن‌ها می‌افزاید.

حال این سوال پیش می‌آید که مسئولان مربوطه و بازرسان نظارتی که می‌گویند نظارت‌های دقیق و کافی در بازار داریم، اما اگر نظارتی وجود دارد چرا کسی کمبود سیمان را در کلانشهری همچون ارومیه نمی‌بیند؟

با توجه به پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار می‌کنند چند ماهی است که روزانه برای خرید سیمان به مصالح فروشان مراجعه می‌کنیم، اما پاسخمان از سوی هر فروشنده‌ای سیمان نداریم است و متاسفانه اگر هم داشته باشند تنها با پرداخت مبلغ هنگفتی راضی به فروش می‌شوند.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین ذی‌صلاح در عوض اینکه در اتاق‌های بسته پشت میز خود بنشینند، سری به بازار بزنند و انبار‌های احتکار شده سیمان را کشف کنند تا مردم برای خرید دچار مشکل نباشند و بار دیگر صف‌های کرونایی را با طعم سیمان تجربه نکنند.  
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید