06:06|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1400 - 10:21
کد خبر: 16438
فاصله وعده تا عمل؛

ضرورت تحقق وعده‌ها توسط نامزدهای انتخاباتی

با نزدیک‌شدن به موعد ششمین دوره انتخابات شورای شهر، نیاز است کاندیداها از طرح هرگونه وعده‌های توخالی و بدون پشتوانه که آسیب کاهش اعتماد عمومی را به دنبال دارد، دست کشیده و با مردم صادقانه و شفاف سخن بگویند.
ضرورت تحقق وعده‌ها توسط نامزدهای انتخاباتی

سرویس سیاسی باریش نیوز، یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی هر استانی اعتماد مردم است و گلایه و اعتراضات مردم از مدیریت شهری می‌تواند ناشی از یک وعده توخالی، یک رفتار نامناسب و یا یک سیاست غلط باشد.

وعده‌هایی که فاقد پشتوانه باشد پیامدهایی از جمله تقویت بی‌اعتمادی مردم نسبت مسئولان در مدیریت شهری، از طرفی هم احساس مسئولیت نسبت به تعیین سرنوشت در میان مردم کمرنگ می شود چرا که می‌گویند ما که در صحنه حاضر شدیم در انتخابات هم شرکت می‌کنیم ولی کاندیدا به وعده‌های مطرح شده عمل نمی‌کنند پس آمدن و یا نیامدن ما پای صندوق‌های رای چه تفاوتی دارد؟

این روزها بی‌اطلاعی برخی از کاندیداهای شورای شهر نسبت به مسئولیت‌های شوراها سبب شده پای وعده ‌و وعیدهای ناشدنی در ستادهای تبلیغاتی آن‌ها باز شود و به مردمی که بعضا از اختیارات شوراها بی‌اطلاع هستند وعده‌هایی همچون اشتغال، عمران و آبادانی، توسعه خدمات شهری را دهند تا بار دیگر سراب وعده‌های توخالی را برای شهروندان تداعی نمایند.

با نگاهی به دوره قبلی شوراها می‌بینیم کم و کاستی‌های بسیاری را در مدیریت مسائل شهری به ارمغان آورند در حالی‌ که آن‌ها نیز قبل از انتخابات وعده‌هایی به مردم داده بودند که متاسفانه در طول 4 سالی که روی کار بودند هیچکدام عملی نشد اگر هم شده باشده بصورت نیمه تمام رها شده است.

پروژه‌های ناتمامی در سطح شهری وجود دارد که به وضوح چشم هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند و ذهنیتی منفی را در دیدگاه آن‌ها نسبت به کلانشهر ارومیه ثبت می‌کند.

طرحی که در سال 99 مطرح شد طرح گردشگری 2020 در ارومیه بود، طرحی که طبق گفته‌های مسئولان مربوطه قرار بود در سال 99 به پایان برسد و با گذشت 3 ماه از سال 1400 همچنان به نتیجه‌ای نرسیده و دهن کجی‌های این طرح بیشتر خودنمایی می‌کند.

به هر حال مردم معتقدند برای اینکه در انتخابات شرکت کنند باید این بار حل مشکلات و مسائل شهری را بر دوش یک مسئول توانمند بگذارند، اما اگر این مسئول بخواهد از این حسن اعتماد سوء استفاده کند نه تنها رفتاری کاملا غیراخلاقی است بلکه همانند کم‌کاری مسئولان در دوره قبلی، موجب می‌شود رغبت مردم به انتخاب گزینه‌های آینده هم کاهش پیدا کند.

در پایان انتظار می‌رود کاندیداها به جای طرح وعده‌های مختلف بدون پشتوانه که موجب ایجاد آسیب بی‌اعتمادی میان مردم می‌شود، شفاف، صادقانه و مسئولانه با مردم سخن بگویند تا بلکه بی‌اعتمادی‌های گذشته که بر جان مردم رخنه انداخته کم رنگ‌تر شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید