05:31|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1400 - 09:23
کد خبر: 16430
یادداشت:

جولان کرونا در ستادهای تبلیغاتی نامزدهای شورای شهر ارومیه

تبلیغات نامزدهای انتخابات شورای شهر در ارومیه از چند روز گذشته به صورت رسمی آغاز شده و این در شرایطی است که این شهر به تازگی شرایط بحرانی کرونا و پیک چهارم آن را پشت سر گذاشته و اخیرا به دنبال تدابیر اتخاذ شده و اعمال محدودیت های چند وقت اخیر ، نمودارهای بیماری سر به نزول گذاشته؛ بر همین اساس است که به صورت مکررتوصیه و تاکید می‌شود دستورالعمل‌های بهداشتی در جریان انتخابات و بویژه در تبلیغات نامزدها مورد توجه قرار گیرد تا مبادا در پی برخی بی‌مبالاتی‌ها و سهل‌انگاری‌ها و رفتارهای هیجانی و سیاسی برخی از افراد جان شهروندان بیش از این به خطر بیفتد.
جولان کرونا در ستادهای تبلیغاتی نامزدهای شورای شهر ارومیه


سرویس اجتماعی باریش نیوز، بی‌تردید برگزاری باشکوه انتخابات  و تشویق جهت حضور و مشارکت آحاد مردم امری لازم و اجتناب‌ناپذیر است اما در شرایط کرونایی در مسیر انجام این مهم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروریست و یک لحظه غفلت می تواند حسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

مسئولیت رعایت این دستورالعمل‌ها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان بر عهده مسئول اجرایی انتخاباتی هر محل است و همچنین نظارت عالی بر اجرای صحیح و کامل پروتکل‌ها نیز بر عهده وزارت بهداشت خواهد بود.

بر اساس پروتکل برگزاری انتخابات ۱۴۰۰، برگزاری مراسم استقبال از نامزدها، راه اندازی کارناوال‌ها، میتینگ‌های تبلیغاتی و هرگونه تجمع در فضای سربسته مطلقا ممنوع است. ولی متاسفانه در برخی از ستادهای تبلغاتی نامزدهای شورای شهر ارومیه پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود و عدم توجه به این مهم ممکن است عواقب جبران ناپذبری را به همراه داشته باشد.

بر اساس مشاهدات میدانی نکته تاسف بار در برخی از این ستادها عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، در این ستادهای تبلیغاتی  که برخی از آنها پر ازدحام نیز هستند نشانی از رعایت بهداشتی و ترس از ویروس کرونا نیست.
 
در این میان تحرک جوانان که بسیاری از آنها حتی ماسک به صورت نداشته و کوچک‌ترین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز نمی‌کنند بیشتر بوده و بخش گسترده‌ای از هواداران نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر این شهر را تشکیل می‌دهند.

همه این رفتارهای خطرناک در ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی در حالی است که کرونا نه تنها تمام نشده بلکه مسئولان بهداشتی کشور در چند روز گذشته  خبر از  مشاهده مواردی از ویروس خطرناک آفریقایی و هندی دربرخی از استان‌ها داده اند و در این میان هشدارهای خود را از وضعیت موجود در تبیلیغات انتخاباتی در سراسر کشور افزایش داده و بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در متینگ‌های تبلیغاتی تاکید می‌کنند.


سخن آخر اینکه شهروندان و هواداران نامزدهای انتخاباتی باید این نکته را در نظر داشته باشند که یک لحظه غفلت و و ایجاد رفتارهای هیجانی جان شهروندان خود را به خطر می اندازند و این رفتارهای پرخطر نه تنها دردی از مردم را دوا نمی کند بلکه هزاران درد به دردهای مردم این شهر اضافه می شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید