08:14|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1400 - 10:53
کد خبر: 16419
یادداشت:

با اعتماد به جوانان؛ در پیشرفت شهر سهیم باشیم

جوانان دارای انگیزه و انرژی بسیار زیادی هستند که می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت آن‌ها برای حل مشکلات و معضلات جامعه گام‌های بلندی را برداشت و نبود اعتماد به جوانان از مهم‌ترین عوامل عدم پیشرفت جوامع می‌باشد.
با اعتماد به جوانان؛ در پیشرفت شهر سهیم باشیم

سرویس سیاسی باریش نیوز، با توجه به میانگین سنی مدیریتی در آذربایجان‌غربی، اینک باید به این نکته مهم توجه کرد که بایستی مدیران جوانی را که از شایستگی و توان لازم و مناسب برخوردارند، در مناصب مدیریتی کلان مورد استفاده قرار داد.

هر چند پیش از این درباره استفاده از جوانان و ظرفیت‌ها و استعدادها آن‌ها بسیار سخن گفته شده، اما متأسفانه توجه و اهتمام لازم برای به کارگیری و... آنان به عمل نیامده است.

این روزها در حالی که جامعه بر اساس وعده‌های مسئولین مربوطه منتظر ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی است ولی تنها از تعداد محدودی از آن‌ها در مناصب میانی استفاده می‌شود.
 
در واقع می‌توان گفت که در حال حاضر تنها جوانانی می‌توانند در سازمانی مشغول به کار شوند که پارتی داشته باشند و این اوج بی‌قانونی و بی‌انصافی در حق جوانانی است که با مدرک لیسانس و یا فوق لیسانس در خیابان‌های شهر و ناامید از آینده خویش قدم می‌زنند.

اگر گذری از سطح شهری کنیم و پای صحبت جوانان بنشینیم، خواهیم دید که گلایه‌های بسیاری از مسئولین شهری و .... دارند و اظهار می‌کنند که بعد از کلی هزینه و زحمت برای تحصیل اکنون هیچ سازمانی حاضر به استخدام آن‌ها نمی‌باشد و آنان نیز به ناچار به سمت مشاغل کاذب می‌روند.

از سوی دیگر با نگاهی گذارا به سابقه کاری برخی از ادارات متوجه می‌شویم مدیران و معاونان این سازمان‌ها سال‌هاست که بر کرسی مدیریت تکیه زده‌اند و اگر دچار تغییر شده باشند، از مدیریت یک سازمان دیگر به سازمان فعلی خود انتقال یافته‌اند و این در حالی است که هزاران هزار جوان متخصص بیکار هستند.

امروز استان آذربایجان‌غربی بیش از هر زمان دیگری نیاز به نوسازی در پست‌‎های مدیریتی دارد بنابراین لازم است در انتخابات شورای شهر که بخش کوچکی از فضای مدیریتی استان است به جوانان اعتماد کنیم و اولویت انتخابمان جوانان باشند.

جوانان از مهم‌ترین قشرهای هر جامعه هستند و به دلیل انرژی، خلاقیت، انگیزه، جسارت و روحیه مشورت‌گیری که دارند می‌توانند با بسیاری از چالش‌ها دست و پنجه نرم کنند.

در پایان بایستی گفت استفاده از جوانان در پست‌‌های مدیریتی یک ضرورت است و بی‌شک، به کارگیری جوانان در عرصه‌های مدیریتی و با قدرت ریسک‌پذیری که در وجود آن‌ها است، می‌توانند در حل بسیاری از مشکلات جامعه موثر واقع شوند، به عبارت دیگر با تکیه بر ظرفیت جوانان می‌توان خونی تازه به رگ‌های مدیریتی استان تزریق کرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید