11:24|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1400 - 10:24
کد خبر: 16418
در آستانه ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا؛

گوش‌هایی که از شنیدن وعده‌های توخالی پر شده است

اکنون که به انتخابات شورای اسلامی در شهرها و روستاها نزدیک می‌شویم، شاهد یک نوع بی‌انگیزگی در بین مردم برای اعتماد به کاندیداها هستیم، قطعا ضعف عملکرد شورا نتیجه انتخاب افراد ناتوان توسط خود مردم است.
گوش‌هایی که از شنیدن وعده‌های توخالی پر شده است

سرویس سیاسی باریش نیوز، شهروندان اگر می خواهند شورایی توانمند و قوی برای حل مشکلات در حوزه مدیریت شهری داشته باشند باید افرادی را انتخاب کنند که حداقل به قوانین موجود در حوزه شوراها تسلط کافی داشته باشند و بر اساس وظایف و قوانین شوراهای اسلامی شهر و روستا برنامه ارائه دهند.

در چند سال گذشته اخبار مربوط به فساد در بین برخی از اعضای شورای شهر و شهرداری‌ ها تیتر یک رسانه‌ها و نقل مجالس بسیاری بوده است، این امر تنها مربوط به اعضای شورای شهر در مراکز استان‌ها نبود، بلکه اخبار مربوط به فساد مالی در بین اعضای شوراهای شهرهای کوچک نیز گاهی منتشر می‌شد، قطعا این اخبار موجی از بی‌اعتمادی را در بین مردم رقم زده است.

متاسفانه در این میان بسیاری از شهروندان ارومیه ای نیز از عملکرد قبلی اعضای شورای شهر رضایت چندانی نداشتند، شهر ارومیه مشکلات بسیاری دارد، کاندیداهای دوره قبل وعده‌های بسیاری برای حل این مشکلات دارند، اما در عمل شاهد رفع اکثر این مشکلات نبودیم.

مردم برای آینده شهر نه دنبال رویاپردازی اند، نه انتظاراتی عجیب و غریب دارند. گوششان پر از شعار است. به جای شعار، انتظار دارند برنامه‌ای مشخص به آن‌ها داده شود که گویای واقعیت‌ها باشد، نه خیال پردازی برای آینده شهر.

در آستانه هر انتخاباتی، این شعار‌ها سر زبان‌ها می‌افتد و انتخابات شورای شهر هم جدای از این شعار‌ها نیست. با این حال وقتی پای حرف‌های مردم می‌نشینی، انتظاراتشان از شورای شهر به اندازه شعار‌های رویاپردازانه‌ای که بیان می‌شوند، عجیب و دور از تحقق نیست. چهار تا خیابان درست و حسابی و استاندارد می‌خواهند، با حمل و نقل آسان و شهری بدون ترافیک. بیزار از رفت وآمد‌های اضافی به شهرداری اند و انتظار رویی خوش برای پاسخ گویی دارند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید