18:00|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1400 - 09:47
کد خبر: 16407
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی گفت:

تدوین سند توسعه فضاهای آموزشی در آذربایجان‌غربی

طرح مطالعه و تدوین سند توسعه فضاهای آموزشی با محوریت برقراری عدالت آموزشی برای اولین بار در استان اجرا می‌شود.
تدوین سند توسعه فضاهای آموزشی در آذربایجان‌غربی

سپیده طیب قاسمی،مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی  در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: سال 1400 و در طی مهر ماه، هفته دولت و دهه فجر 93 پروژه در قالب 557 کلاس درس افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: این در حالی است که اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی در جذب خیرین ملی نیز اقدامات خوبی انجام داده است.

طیب قاسمی گفت: با ورود بنیاد برکت و بنیاد علوی در مجموع 246 کلاس درس تعهد شد که اجرای 173 کلاس درس به اتمام رسید و 73 کلاس درس نیز در حال اجرا و 510 کلاس درس در انتظار اخذ مجوز برای آغاز عملیات است. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به پیگیری پروژه های محرومیت زدایی در استان و تخصیص اعتبار آنها، گفت: این پروژه ها با اولویت شهرستان های محروم استان انجام می پذیرد که با شناسایی و نیازسنجی در مناطق حاشیه شهرها احداث خواهند شد.

وی افزود: اعتبارات بخشی از این پروژه ها با پیگیری های امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی و در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی پیگیری می شود. 

طیب قاسمی گفت: در راستای محرومیت زدایی، احداث 12 باب مدرسه در قالب مدارس بازآفرینی نیز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: در سال جاری و برای اولین بار پیگیر اجرای طرح مهم و کلیدی مطالعه و تدوین سند توسعه فضاهای آموزشی با محوریت برقراری عدالت آموزشی هستیم و تلاش می‌شود این طرح را با همکاری دانشگاه های سراسری، آزاد اسلامی و صنعتی ارومیه و همراهی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به اجرا درآوریم. 

وی اعلام کرد: این طرح یکی از طرح های مهم  ماندگار و تنها سند تدوین شده در بحث فضاهای آموزشی استان خواهد بود که پس انجام مذاکره به زودی مطالعات آن آغاز خواهد شد. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در پایان با اشاره به تحولات چشمگیر استان در حوزه مدرسه سازی، از همکاری و همراهی های ادارات و سازمان های مرتبط به ویژه استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل آموزش و پرورش و مجامع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان غربی قدردانی کرد و گفت: این تحولات با همدلی و تلاش های نهادهای مرتبط با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی اتفاق می افتاد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید