08:43|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 09 خرداد 1400 - 10:29
کد خبر: 16372
یادداشت:

بازار بی صاحب اجاره در ارومیه مستاجران را کلافه کرده است

با نزدیک شدن به فصل جابجایی و نقل و انتقال، تكاپوي مستاجران در ارومیه براي تغيير محل اسكان و تلاش صاحبان املاك براي اجاره دادن ملك خود بازار معاملات مسكن را داغ مي كند.
بازار بی صاحب اجاره در ارومیه مستاجران را کلافه کرده است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بازار اجاره مسكن در ارومیه چند سالي است كه بدون نظارت مسئولان به كار خود ادامه داده و مستاجران به ويژه خانواده ‌هاي ضعيف و كم درآمد و حتي جوانان تازه ازدواج‌ كرده را كلافه كرده است.

با بررسی این اوضاع ضروری است که از همين الان فكري به حال مردمي شود كه همه ساله چندين روز بلكه چند هفته را در بنگاه ‌هاي املاك صرف يافتن مسكن با اجاره مناسب مي ‌كنند اما باز هم در نهايت چاره ‌اي جز اجاره مسكن با قيمت‌ هاي سرسام ‌آور را ندارند.

در این میان، برخی شهروندان بر این باورند که مشاوران املاک جزو افرادی هستند که با هدف کسب کمیسیون بیشتر به بالارفتن اجاره بها دامن زده اند

حال باید دید با این توافق نظر در عدم نظارت بر بازار اجاره بها تا چه زمانی اعمال نرخ های سلیقه ای مستاجران را نگران خواهد کرد.

درباره مقصر گرانی خانه بسیار می‌توان حرف زد دولت، نظام اقتصادی، خانه‌های خالی که قیمت‌های گزاف اجازه نمی‌دهد واگذار شوند و دیگر دلایل همگی از اوضاع بد مسکن خبر می‌دهند.

متاسفانه باید گفت که، در رابطه با موضوع مسکن همه چیز از دست مسئولان و دولتی‌ها خارج شده است و انگار توان و عزمی جدی برای نظارت بر مسکن وجود ندارد چرا که بسیاری عقیده دارند هیچ چیز دست دولتمردان و مسئولان نیست که بخواهند وضعیت را تغییر دهند یا ندهد!حال سوال بسیاری از شهروندان اینجاست مگر می شود مسئله ای و مشکلی که درصد بالایی از افراد جامعه را شامل می شود از دست دولتمردان خارج شود؟!

در این میان، عدم نظارت بر بازار مسکن و اجاره، نبود عرضه مسکن متناسب با تقاضا و نبود قوانین مالیاتی برای عرضه مسکن های خالی به بازار باعث شده تا بازار این روزهای مسکن، بازاری پرالتهاب و حتی بدون نرخ مشخصی باشد. حال به نظر می رسد حل مشکل مسکن از کنترل خارج شده و نیازمند حمایت همه جانبه تمام نهادهای دولتی و خصوصی برای دادن آرامش به بازار مسکن است.

سخن آخر اینکه، اجاره بها به طور مستقیم با اقشاری مرتبط است که قدرت خرید به آنها اجازه نداده که تا کنون سرپناهی از آن خود تهیه کنند، بنابراین از اقشار کم‌درآمد جامعه به حساب می‌آیند و باید هرچه زودتر به کمک آنها شتافت، کمکی که به نظر می‌رسد اگر دیر شود، قطعا عواقب مطلوبی به دنبال نخواهد داشت.

شیرین شریفی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید