16:23|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 06 خرداد 1400 - 10:58
کد خبر: 16358
قطعی مکرر برق؛

مهم‌ترین دغدغه دانشجویان در آموزش آنلاین

با شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها و جایگزینی کلاس‌های آنلاین، با گذشت بیش از یکسال و قرار گرفتن در آستانه امتحانات همچنان مشکلات سایت‌های آموزشی آنلاین رفع نشده و قطعی مکرر برق نیز مشکلات اساتید و دانشجویان را چندین برابر کرده است که نیازمند چاره‌اندیشی مسئولان ذی‌صلاح می‌باشد.
مهم‌ترین دغدغه دانشجویان در آموزش آنلاین

سرویس اجتماعی باریش نیوز، آموزش مجازی، این روزها به یک اجبار برای ادامه تحصیل از طریق  فضای مجازی برای دانشجویان شده است، اما این فضا خالی از اشکال نیست و این اشکالات گاهی نارضایتی دانشجو و استاد را به همراه داشته است.

اینک دو ترم از برگزاری کلاس‌های غیرحضوری می‌گذرد و دانشگاه‌ها عنوان می‌کنند سامانه‌هایی که در اختیار دانشجویان قرار داده‌اند، مشکلی ندارد و اساتید و دانشجویان می‌توانند بدون محدودیت‌های زمانی و مکانی بر بستر اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و تعامل داشته باشند و این در حالیست که همچنان شاهد گلایه‌های دانشجویان از کیفیت و نحوه برگزاری‌ کلاس‌های آنلاین هستیم.

ضعف سرورهای دانشگاهی و سامانه آموزشی مجازی دانشگاه‌ها، در دسترس نبودن اینترنت برای همه دانشجویان، سرعت پایین اینترنت، آموزش بی‌کیفیت، مشکلات ارائه دروس تخصصی، دسترسی نداشتن به استاد برای رفع اشکال، از مهمترین مشکلات و گلایه‌های استاد و دانشجویان استان در این نوع از فضای آموزشی دوران شیوع کروناست.

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که در کلاس‌های آنلاین وجود دارد این است که عده کمی ‌از دانشجویان فقط اعلام حضور می‌کنند و جزوات و فایل‌های مربوط را که در گروه‌های دانشجویی به اشتراک گذاشته می‌شوند را دانلود می‌کنند و این مورد می‌تواند به عنوان ننگی بر آموزش استان تلقی شود.

از طرفی هم برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری، باعث شده بعضی از دانشجویان شاغل به صورت کامل در کلاس حضور نداشته باشند و فقط اعلام حضور کنند و با قطع صدای استاد به کار خود ادامه دهند؛ البته یکسری از دانشجویان هم به دلیل مشکل اینترنت و قطع و وصل شدن‌های مکرری که وجود دارد بی‌حوصله می‌شوند و به سرعت کلاس‌ را ترک می‌کنند.

متأسفانه اختلالاتی که در سایه شبکه اینترنت و قطعی مکرر برق وجود دارد این موضوع تبدیل به کلاف سردرگمی برای دانشجویان و اساتید شده است که در آستانه امتحانات استرس آنان را چندین برابر کرده است که ضروری است توسط مسئولان ذی‌ربط پیگیری شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید